غول‌های صنعت گردشگری در دوران کرونا
چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399 بازدید: 250
شیوع ویروس «کرونا» و تاثیر منفی آن بر صنعت گردشگری بر کسی پوشیده نیست. اما آن‌چه درباره‌ی این شرایط سخت، دلگرم کننده و مثبت است، همبستگی و کمک‌هایی است که در سراسر دنیا به چشم می‌خورد. 
شنیدن اخبار درگیری جوامع مختلف با این بحران بسیار غم‌انگیز است. اما همین بحران سخت باعث شده تا کشورهای مختلف در سراسر دنیا به ‌شکل بی‌نظیری با یک‌دیگر متحد شوند و برای یک هدف واحد یعنی کنترل بیماری تلاش کنند.
برای کمک به این تلاش همگانی، شرکت‌های گردشگری در بخش‌های مختلف این صنعت، از خطوط هوایی گرفته تا اقامت‌گاه‌ها، تلاش می‌کنند تا هر کاری که می‌توانند را برای کمک به مبارزه با این بحران، انجام دهند.
 
«ایر کانادا» (Air Canada)
خطوط هوایی «ایر کانادا» که به‌دلیل بحران کرونا، اکثر پروازهای بین‌المللی و برون مرزی خود را به تعلیق درآورده است، برای کمک در این شرایط، بسته‌های غذایی تازه از آشپزخانه‌های درون هواپیماهای خود را آماده و توزیع می‌کند.
«آریل ملول-وچسلر» (Arielle Meloul-Wechsler) معاون اجرایی و رئیس منابع ارتباطات انسانی «ایرکانادا» می‌گوید: «ضمن این‌که بسیاری از ما در طول این دوران سخت و عجیب در خانه ‌مانده‌ایم، اما برای مراقبت از یک‌دیگر متحد خواهیم ماند. این لحظات سخت به ما اهمیت حمایت از جامعه و کمک به خانواده‌های نیازمند کانادایی را یادآوری می‌کند.»
او در ادامه می‌گوید: «چون ما با مراکز تهیه‌ی غذا در سراسر کانادا کار می‌کنیم، شبکه «سکند هاروست» (Second Harvest) از طریق پلتفرم بین‌المللی خود (FoodRescue.ca)، این امکان را به ما داده تا غذاهای آماده شده را هر چه سریع‌تر به کسانی که به آن نیاز دارند برسانیم. تاکنون، ما بیش از ۲۳۳۰ کیلوگرم سبزیجات تازه، سالاد، ساندویچ، مافین و شیر توزیع کرده‌ایم و در روزهای آینده نیز مقادیر بسیار بیشتری برای توزیع کردن خواهیم داشت.»
 
«ایر ترانست» (Air Transat)
این سازمان حمل‌ونقل کانادایی اعلام کرده است که تا تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) با وجود کمیابی و گران شدن اقلام بهداشتی، حدود ۴۴۰۰۰ ماسک و ۳۰۰۰۰ دستکش را به وزارت بهداشت و سلامت در «کبک» (Quebec) اهدا کرده است.
رئیس و مدیر بخش اجرایی «ایر ترانست» می‌گوید: «اکنون که عملیات برگرداندن مسافران به کشور پایان یافته، بهتر است تجهیزات بهداشتی و محافظتی را که از آن‌ها استفاده ‌نکردیم، به کسانی که بیشتر نیاز دارند و مخصوصا آن‌هایی که در بیمارستان بستری هستند اهدا کنیم.»
او در ادامه از همکاری تمام کسانی که در این راه برای عبور از بحران وحشتناکی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم تلاش می‌کنند، تشکر کرد.
 
«امریکن ایرلاینز» (American Airlines)
«امریکن ایرلاینز» نیز برای شریک قدیمی خود «صلیب سرخ» (Red Cross) در جهت مبارزه با گسترش ویروس کرونا، منابع مالی فراهم می‌کند.
معاون رئیس «صلیب سرخ آمریکا» می‌گوید: «شرکت «امریکن ایرلاینز» بیش از یک دهه شریک متعهد و ثابت‌قدم صلیب سرخ است. هر زمان که صلیب سرخ نیاز بحرانی داشته، «امریکن ایرلاینز» همواره برای برطرف کردن این نیاز از آن حمایت کرده است. ماموریت «نجات زندگی» که طی آن، صلیب سرخ هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند، بدون همکاری شرکای اصلی مثل «امریکن ایرلاینز» امکان‌پذیر نبود.»
 
«دلتا ایرلاینز» (Delta AirLines)
شرکت «دلتا فلایت پروداکتس» (Delta Flight Products) که یک شرکت تابعه هواپیمایی «دلتا» است، با «مرکز جهانی نوآوری‌های پزشکی» (GCMI) همکاری می‌کند تا در طول بحران کرونا، برای کارمندان بیمارستان، شیلد یا محافظ صورت تولید کنند.
محصولات «دلتا» با بهره گرفتن از تولیدات درجه یک خود و با استفاده از مواد و طراحی‌های مرکز (GCMI) به‌سرعت در حال فراهم کردن سفارش ۲۰۰۰ تایی از محافظ‌های صورت برای کمک به کارگران «نیویورک» می‌باشد و هم‌چنین برای روزهای آینده ۴۰۰۰ محافظ دیگر نیز برای بیمارستان‌های منطقه «آتلانتا» فراهم خواهد کرد. 
 
«کارنیوال کروز لاین» (Carnival Cruise Line)
در حالی‌که خطوط کروز در سراسر جهان فعالیت‌های خود را به‌ منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا متوقف کرده‌اند، «کارنیوال» اعلام کرده است چند کشتی کروز را به‌ عنوان بیمارستان‌های موقتی در نظر می‌گیرد تا مورد استفاده‌ی بیماران قرار بگیرند و بدین ‌وسیله به کاهش شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر سیستم‌ سلامت جهانی کمک کرده باشد.
این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: « شرکت کارنیوال و برندهای تجاری‌اش با دولت‌ها و مسئولان درمانی تماس گرفته‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند تا استفاده از کشتی‌های کروز را به‌ عنوان بیمارستان‌های موقتی برای درمان بیماران غیرکرونایی در نظر بگیرند تا به این‌ وسیله فضای بیشتر و ظرفیت گسترده‌تری برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها وجود داشته باشد».
 
«کروزهای هورتیگروتن» (Hurtigruten Cruises)
«هورتیگروتن» طی یک حرکت خلاقانه، غذا و اقلام مورد نیاز را در جهت کمک به جوامعی که تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته‌اند اهدا می‌کند. در بین غذاهای توزیع‌شده توسط «هورتیگروتن»، سبزیجات به همراه مقدار بسیار زیادی تخم‌مرغ، شیر، ماست و سایر موادغذایی مصرفی روزانه به چشم می‌خورد.
 
«کروزهای ام‌اس‌سی» (MSC Cruises)
شرکت کشتی‌رانی بزرگ ((Grandi Navi Veloci (GNV) که بخشی از گروه «ام‌اس‌سی» است، کشتی‌ باشکوه خود را به یک بیمارستان شناور مجهز برای کمک به بیماران کرونایی تبدیل کرده است.
این کشتی که در شهر «جنوا» (Genoa) لنگر انداخته است، با سازمان سلامت «لیگوریا» (Liguria) در شمال‌غربی «ایتالیا» همکاری می‌کند تا باعث افزایش ظرفیت بیمارستان‌های این ناحیه‌ شود.
گروه «ام‌اسی‌سی» در بیانه‌ای گفته است:« این پروژه‌ای در مقیاسی بزرگ و با انعطاف‌پذیری بالا است. در شرایط اضطراری می‌تواند به‌سرعت نیازهای ناحیه‌ی «لیگوریا» را فراهم کند».
در این کشتی می‌توان ۲۵ تخت‌خواب را در هر کابین جا داد. اما این شرکت گفته است که می‌تواند در صورت نیاز ظرفیتش را به ۴۰۰ تخت افزایش دهد. این کشتی یک سکوی فرود هیلکوپتر نیز دارد.
 
«اتحادیه اسکان و هتل‌داری آمریکا» (AHLA - American Hotel & Lodging Association)
اتحادیه‌ی (AHLA) اعلام کرده است:«کمپین «مهمان‌یاری برای امید» یک حرکت خلاقانه است که با افزایش آمار مبتلایان در شرایط بحرانی کرونا، هتل‌هایی را که پیشنهاد اسکان موقت و اضطراری به کارمندان بیمارستان‌ها و کادر درمانی داده‌اند را شناسایی می‌کند». درحالی‌که این برنامه در ابتدا روی اسکان کادر درمانی تمرکز داشت، اکنون بعضی هتل‌ها این پتانسیل را دارند که درصورت نیاز به‌ عنوان درمانگاه‌ جایگزین، درست مثل یک بیمارستان اضطراری یا حتی مکانی برای کسانی که قرنطینه شده‌اند، استفاده شوند.
تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰ مالک موافقت خود با شرکت در این کمپین را اعلام کرده‌اند و با این کار ۲/۳ میلیون اتاق در نزدیک‌ترین مکان‌ها به مراکز سلامت شناسایی شده‌اند.
به گفته‌ی «چیپ راجرز» (Chip Rogers)، مدیرعامل (AHLA): «بسیار شگفت‌انگیز است که ببینیم هتل‌های زیادی برای پاسخ‌گویی به نیاز جوامعی که در آن کار می‌کنند به این حرکت خلاقانه و مهم می‌پیوندند. صنعت هتل‌داری به‌طور منحصربه‌فردی تصمیم گرفته است تا با حمایت کردن از کادر درمان که رو در روی بحران سلامت عمومی قرار دارند، وظیفه‌ی خود را انجام دهد».
«کیم سابو» (Kim Sabow) رئیس «اتحادیه هتل‌داران و توریسم آریزونا» می‌گوید: «کمپین مهمان‌یاری برای امید، تنها یکی از چند روشی است که هتل‌های ما برای کمک به نیازمندان جامعه در زمان بحران پیش گرفته است. ما تلاش می‌کنیم که با همه‌ی علاقه‌مندان به مشارکت، همانند مقامات رسمی و محلی و دولت فدرال، کارکنیم تا به همراه یک‌دیگر راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای نجات از این بحران پیدا کنیم».d
 

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi