ثبت جهانی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی کسب‌وکارها را تقویت کرده است
یکشنبه 23 خرداد 1400 بازدید: 589

  معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی : این رویداد به تقویت کسب‌وکار‌ها در این مناطق کمک کرده و اکنون مردان و زنان در کنار هم به تولید محصولات صنایع‌دستی می‌پردازند.

 

به گزارش مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه آثار شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع‌دستی، به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته میراث فرهنگی با حضور پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

 
این نمایشگاه که در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از امروز شنبه (۲۲ خرداد) آغاز به کار کرد به مدت یک هفته ادامه دارد. در این نمایشگاه آثار شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع‌دستی به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر علاقه‌مندان، به صورت نمادین به نمایش درآمده است.
 
خانم پویا محمودیان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: ثبت ملی و جهانی شهر‌ها و روستا‌های صنایع‌دستی، باعث می‌شود تا این شهر‌ها و روستا‌ها بهتر دیده شوند و ظرفیت‌های آن‌ها می‌تواند به شکل بهتری معرفی شود.
 
معاون صنایع‌دستی کشور افزود: شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع‌دستی می‌توانند مقصد گردشگران شوند و هم چنین این شهر‌ها می‌توانند به مکانی برای میزبانی از علاقه‌مندان به صنایع‌دستی، دانشجویان رشته‌های هنری، تجار و بازرگانان و گردشگران تبدیل شوند.
 
خانم محمودیان اضافه کرد: بعد از ثبت ملی یا جهانی یک شهر یا روستا در حوزه صنایع‌دستی، توسعه زیرساخت‌های آن از جانب تک تک افرادی که ساکن آن شهر‌ها هستند به یک مطالبه عمومی تبدیل می‌شود. در این میان پای کار آمدن تمام مدیران در رده‌های مختلف به‌منظور توسعه جایگاه این شهر‌ها و روستا‌ها یکی از بزرگترین اهداف ما است.
 
معاون صنایع‌دستی کشور، ادامه داد: در یک حرکت خودجوش شهرداران و فرمانداران شهر‌های جهانی صنایع‌دستی شبکه‌ای از شهرداران و فرمانداران را تشکیل داده‌اند و در این شبکه به تبادل نظرات و هم‌افزایی در خصوص شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع‌دستی می‌پردازند.
 
خانم محمودیان در ادامه گفت: تا قبل از جهانی شدن، شهر‌ها و روستا‌های صنایع‌دستی شاید افراد اطلاعات کمتری از محصولات تولیدی در آن‌ها داشتند، اما اکنون خوشبختانه در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع‌دستی شاهد جذب تور‌های گردشگری هنری از داخل و خارج از کشور هستیم و مردان و زنان در کنار هم به تولید محصولات صنایع‌دستی می‌پردازند و به تقویت کسب‌وکار‌ها کمک کرده است.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از ۲۲ تا ۲۶ خرداد ماه از ساعت ۸ الی ۱۴:۳۰ به ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس خیابان آزادی، جنب بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه کنند.
 
از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ تعداد ۱۱ شهر و ۳ روستا به عنوان شهر‌ها و و روستا‌های صنایع‌دستی در شورای جهانی صنایع‌دستی (WCC) و همچنین از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در مجموع ۳۲ شهر و ۲۰ روستای به عنوان شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی در کشور ثبت شده است.
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi