لزوم توجه بیشتر متولیان و سیاستگذاران به طرح ملی ایران مرز پرگهر
دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 بازدید: 551


یعقوب زاده در خصوص طرح ملی ایران مرز پرگهر بیان کرد: ایجاد ارتباطی مطلوب بین دانشگاه و دانشجویان با صنعت همواره بین دانشگاهیان مطرح بوده است؛ در واقع دانشجویان ما در حالی فارغ‌التحصیل می‌شوند که با دستاوردهای خودمان، جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری و همچنین بخش‌های مختلف صنعتی که به دست متخصصان داخلی ایجاد و مدیریت می‌شوند اطلاعی ندارند همین امر سبب شد جهاددانشگاهی با محوریت مرکز گردشگری علمی – فرهنگی سازمان دانشجویان ایران در سال ۱۳۸۴ به این موضوع ورود کند و طرح ملی ایران، مرز پرگهر را طراحی و اجرا نماید.
وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر ما هفدهمین سال اجرای این طرح ملی را می‌گذرانیم که شامل مجموعه اردوهایی است که با نظارت مرکز گردشگری علمی – فرهنگی سازمان دانشجویان ایران و با همکاری مجریان در واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور برگزار می‌گردد.
یعقوب زاده با اشاره به شانزده سال برگزاری طرح گفت: تاکنون در قالب این طرح صد و ده هزار (۱۱۰۰۰۰) نفر از دانشجویان، نخبگان و اساتید از میراث فرهنگی، مراکز علمی و فناورانه و همچنین مجتمع‌های صنعتی کشور بازدید کرده اند. آشنایی دانشجویان، نخبگان و اساتید به عنوان اعضای فعال، اثرگذار و آینده سازان کشور عزیزمان باعث ایجاد و تقویت خودباوری شده است، همچنین بازدید از اینگونه مقاصد زمینه‌ساز تعامل هرچه بیشتر و موثرتر خواهد شد.
مدیر مرکز گردشگری علمی– فرهنگی ادامه داد: نیاز و علاقه دانشجویان به بازدیدهای علمی و فرهنگی یکی دیگر از مواردی بوده است که همواره مدنظر قرار گرفته است و این طرح می‌تواند به نحو احسن پاسخگوی آن باشد.
یعقوب زاده در پایان گفت: امیدواریم این طرح با توجه و استقبال بیشتری از سوی متولیان، تصمیم بگیران و سیاستگذاران در حوزه های فرهنگی همراه گردد تا شاهد برگزاری اینگونه طرح‌ها در سطوح گسترده‌تری باشیم.
 
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi