همایش شهرگردی هنری در پایتخت
دوشنبه 7 دی 1394 بازدید: 3999

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی (istta)، به نقل از شهرام گیل آبادی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون اولین همایش ارتباطات و شهرگردی هنری با بیان اینکه یکی از اولویت های شهر تهران، شهرگردی است گفت: یکی از اولویت های ما این است که بستری فراهم کنیم تا ارتباط مردم با شهر افزایش یابد و مردم از شهر خود حس خوبی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه باید مردم شهر خود را ببینند و با شهر ارتباط برقرار کنند افزود: یکی از راه های تحقق این مهم این است که مردم فارغ از روزمرگی های زندگی شخصی شان با زیبایی ها و جذابیت های شهر ارتباط برقرار کرده و آن را درک کنند.
وی با بیان اینکه عمدتا کاستی های شهر دیده شده اما زیبایی و جذابیت های شهر مورد غفلت قرار گرفته است گفت: توجه به روح و روان جامعه در حوزه آگاهی بخشی بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه برای افزایش توجه مردم به جذابیت های شهری، نسبت به شناسایی اساتید صاحب نظر در حوزه ارتباطات، شهر و هنر اقدام کردیم و با برگزاری سلسله جلسات مختلف در صدد ایجاد یک زبان پویا و بلیغ بودیم گفت: شهرگردی هنری ترکیبی از سه واژه ارتباطات، شهر و هنر است.
مدیرکل امور بین الملل و روابط عمومی شهرداری تهران با اشاره به جاذبه های گردشگری پایتخت اظهار کرد: از تهران به عنوان یک موزه بزرگ و پویا تقریبا هیچ استفاده ای نکردیم و این در حوزه مدیریت یک شکست است. چرا که با گسترش گردشگری علاوه بر تحقق اهداف مختلف از جمله اقتصاد پویا و ... موجب افزایش اشتغال نیز می شویم.
وی با بیان اینکه مناسک و آیین های تهران بی نظیر است و می توانیم از آن برای جذب گردشگر استفاده کنیم گفت: اطراف تهران 300 گونه پرنده دارد که می توانیم از این پتانسیل های پنهان استفاده کنیم و با در اختیار گرفتن ابزار هنر و ارتباطات گام مهمی در راستای تحقق این امر بر می داریم.
وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر موازی کاری شهرگردی با اقدامات سازمان میراث فرهنگی گفت: اقداماتی که در بازار و منطقه 12 در بحث گردشگری در حال انجام است از توان میراث فرهنگی خارج است. چرا که به عنوان مثال در خصوص موزه علی اکبر صنعتی، شهرداری تهران می توانست از مرمت این موزه چشم پوشی کند و قطعا هلال احمر نیز نمی توانست نسبت به بازسازی آن اقدام کند اما شهرداری در راستای حفظ میراث فرهنگی و هنری اقدام به این عمل مهم کرد.
وی در خصوص طرح های مغفول مانده شهرداری همچون طرح آسمان آبی-زمین پاک نیز گفت: اولویت اول شهرداری تهران مترو است که این اقدام در راستای آسمان پاک صورت گرفته، اما شهرداری به تنهایی نمی تواند آسمان آبی را محقق کند؛ چرا که 27 دستگاه دیگر نیز در این امر دخیل هستند و شهرداری در حد اندک اختیاراتی که دارد گام بر می دارد.
گیل آبادی با اشاره به آلودگی هوا تصریح کرد: تا زمانی که زبان گفتگو فی مابین دستگاه های دخیل ایجاد نشود موضوع آسمان آبی محقق نمی شود.
وی در خصوص عدم توجه دولت به مطالبات شهرداری تهران گفت: علیرغم میل باطنی مان که نمی خواهیم مسایل رسانه ای شود اما دولت نیز مشکلاتی دارد.
وی افزود: در هر حال مسئله آلودگی هوا و ترافیک موجب سرشکستگی همه مسئولان است و در پاسخ به سوال مهمانان خارجی در خصوص وضعیت آلودگی هوا و ترافیک گاها نمی توانیم هیچ پاسخ قانع کننده ای بدهیم.
همچنین دکتر مرادی دبیر همایش ارتباطات و شهرگردی هنری نیز با بیان اینکه این همایش بین رشته ای و تلفیق هنر، ارتباطات و شهر است ادامه داد: در این حوزه تولید دانشی وجود نداشت و سعی کردیم با برگزاری جلسات مختلف فضای مناسبی را برای ایجاد یک تفاهم ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه از سال گذشته بر روی جزئیات این همایش جلسات مختلفی برگزار شد، تصریح کرد: از جمله اهداف این همایش شناسایی راهکار مناسب توسعه گردشگری، تقویت گردشگری و ... بوده است که ماحصل این جلسات برگزاری همایشی در سیزدهم دی ماه است.
وی با بیان اینکه تاکنون 255 مقاله به دبیرخانه این همایش فرستاده شده است افزود: از میان آن ها 80 مقاله انتخاب شده است که در روز همایش چکیده آن منتشر خواهد شد و پس از همایش نیز این مقالات به صورت کتاب چاپ و در اختیار افراد مختلف قرار خواهند گرفت.
وی همچنین به برگزاری پنل های مختلف در این همایش خبر داد و گفت: این همایش 34 سخنران خواهد داشت.
وی با بیان اینکه 14 مقاله نیز از کشوررهای خارجی از جمله هلند، کره جنوبی، چین، روسیه و ... ارسال شده است گفت: در روز پایانی مراسم از پنج مقاله برتر نیز تقدیر خواهد شد.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi