دوشنبه 5 بهمن 1394
بازدید:
4355
سال انتشار: 1389
انتشارات: جهاددانشگاهی
تألیف: منوچهر جهانیان-زهرا نادعلی پور
گردشگری گسترده ترین صنعت خدماتی در دنیاست. این صنعت متنوع به عنوان منبع اصلی اشتغال زایی، درآمد، شکوفایی اقتصادی و توسعه ساختارهای زیربنایی در بسیاری از کشورهای جهان به شمار می آید. همه کشورها امروزه در رقابتی تنگاتنگ در پی بهره گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بویژه دریافت سهم بیشتری از درآمد و بالاترین سطح اشتغال ناشی از بهینه سازی صنعت گردشگری هستند. درحالیکه صنعت گردشگری با رشدی بی سابقه وارد عصری نوین می شود. اهمیت درک ماهیت، اجزاء، دست اندرکاران و محیط پیرامون این صنعت، بیش از پیش افزایش یافته است. دست اندرکاران گردشگری برای کسب موفقیت در صنعتی چنین پویا، نیازمند آگاهی از محیط به شدت متغیر و عوامل بیرونی و درونی هستند که این صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد. بر این اساس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران در کتاب مدیریت گردشگری به بررسی تعاریف، ماهیت و اجزاء گردشگری پرداخته است.