عادل تقوی رئیس سارمان انتشارات جهاددانشگاهی: انتشار بیش از 50 کتاب با موضوع گردشگری در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی
سه شنبه 26 مرداد 1395 بازدید: 2992

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در یازدهمین نشست از سلسله نشست های چشم انداز صنعت گردشگری با عنوان "نقد کتب تألیفی دانشگاهی در حوزه گردشگری" که توسط مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران برگزار شده است اظهار داشت؛  سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی از زمان تاسیس در سال 1359 بیش از 6 هزار عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف اعم از ترجمه، تالیف، چاپ نخست و تجدید چاپ  منتشر کرده است.
در سال 94 نیز 475 عنوان کتاب از سوی انتشارات مرکز و نمایندگی‌های سراسر کشور به بازار نشر دانشگاهی عرضه شده است.
وی افزود: در حوزه گردشگری تاکنون 50 کتاب توسط سازمان انتشارات و واحدهای جهاددانشگاهی منتشر شده است که تنها 38 عنوان آن توسط پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی واحد مشهد منتشر شده است.
کتاب‌‌های تالیفی در حوزه گردشگری هنوز نیز با شاخصه‌های تالیف فاصله دارند و به‌عبارت دیگر بیشتر گرد‌آوری هستند.
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی درباره لزوم توجه ناشران دانشگاهی به ظرفیت‌ تولید کتاب گردشگری برای بهبود وضعیت اقتصاد نشر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان حوزه گردشگری مبنی بر وقوع انقلاب گردشگری در کشور ناشران می‌توانند از این فرصت برای  بهبود وضعیت اقتصاد نشر بهره‌‌برداری کنند.
نیاز‌سنجی، بومی‌سازی و انتخاب صحیح در حوزه نشر گردشگری زمینه‌ساز بهبود  اقتصاد نشر است.
تقوی با اشاره به ناهماهنگی بین تولید کتاب‌های گردشگری با سرفصل‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کتاب‌های حوزه گردشگری متناسب با سرفصل‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تولید نمی‌شوند.
وجود این ناهماهنگی موجب سوء استفاده برخی مدرسان دانشگاه شده است.
انتشارات جهاد دانشگاهی همانند برخی از  ادوار جشنواره کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی آمادگی خود را برای تقویت پایه‌های نشر گردشگری  اعلام می‌کند.
* سلسله نشست‌های چشم انداز صنعت گردشگري در كشور  با همكاري مركز بررسي هاي استرات‍ژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران و ساير دستگاهها با تمرکز بر مسائل مربوط به گردشگري و ارائه راهبردهاي مشخص در اين خصوص از سال 84 شروع شده و 11 نشست از اين مجموعه نشست ها تاكنون برگزار شده است.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi