سه شنبه 26 مرداد 1395
بازدید:
4206
به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، دکترحمید عامریان، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و فعال گردشگری در یازدهمین از سلسله های تخصصی چشم انداز صنعت گردشگری در ایران که توسط مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران در تاریخ 25 مرداد 95 برگزار شد با تاکید بر لزوم توجه به مباحث نظری در تولید کتابهای حوزه گردشگری ادامه داد: در آموزش گردشگری در حوزه مباحث نظری، دچار ضعف هستیم.
حمید عامریان ضمن اشاره به لزوم توجه به مباحث عملي و مهارتي توام با مباحث نظری در تولید کتابهای حوزه گردشگری گفت: علی رغم اینکه تقریباً 80% مدیران مؤسسات، اساتید و دانشجویان قائل به معرفی منبعی مشخص به دانشجو با توجه به امتحان جامع مترتب بر آن هستند، هنوز دفتر برنامه ریزی درسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیرامون اساس داشتن یا نداشتن منابع و کتب درسی مشخص و معین و استاندارد شده دچار تشکیک است، بنا براین لازم است در کنار خرد جمعی جهت حل موضوع (یک بار برای همیشه) به کار علمی روی آورد.
اين مدرس دانشگاه و فعال گردشگري در پايان ضمن دعوت متخصصين، صاحب نظران مجربان در امر گردشگری براي تدوين عالمانه عناوین دروس، سرفصلها و حتی محتوای دروس، گفت: ضروري است تا در تدوين كتب گردشگري ملاحظاتي چون "توجه به عدم تداخل حد اقل اسمی و البته محتوایی دروس"، "توجه به فرآیند بودن عناوین و محتوای دروس در نگاه کلان"، "ناهمخوانی عناوین، سرفصل ها و محتوی دروس با جامعۀ مخاطب"، "توجه و باور رشد کیفی گرشگران و نیاز روحی گردشگران به اطلاعات با ویژگی سوبژکتیو" و "توجه به نثر دروس گردشگری متفاوت با نثرهای نوشتاری موجود در کتابها" مورد توجه قرار گيرد.
* سلسله نشستهای چشم انداز صنعت گردشگري در كشور با همكاري مركز بررسي هاي استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران و ساير دستگاهها با تمرکز بر مسائل مربوط به گردشگري و ارائه راهبردهاي مشخص در اين خصوص از سال 84 شروع شده و 11 نشست از اين مجموعه نشست ها تاكنون برگزار شده است.