افزایش 18 درصدی مسافر در کیش طی شهریورماه امسال
شنبه 3 مهر 1395 بازدید: 821

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA) به نقل از « ایسنا»،  مسیح الله صفا با اشاره به افزایش 18 درصدی حضور مسافر طی شهریورماه سال جاری در کیش به خبرنگار ایسنا گفت: شهریورماه سال جاری شاهد افزایش 18 درصدی مسافر در کیش بودیم، اما این امر سبب نشد که هتل‌ها به ضریب 100 درصدی اشغال برسند. درواقع همه‌ساله طی این ماه هتل‌ها عموماً 100 درصدی اشغال بودند، اما امسال ضریب اشغال مسافران در هتل‌ها به 80 درصد هم نمی‌رسید.
وی در توضیح دلیل عدم اشغال کامل هتل‌ها به‌رغم حضور بیشتر مسافران در کیش؛ افزود: متأسفانه ساخت‌وسازهای بی‌رویه دولت قبل باعث شده است که تعداد خانه‌های مسکونی خریداری‌شده توسط برخی از مسافران و خانه‌های استیجاری افزایش پیدا کند، لذا بخشی از مسافران نیز به این سمت کشیده می‌شوند.
رئیس جامعه هتلداران کیش تصریح کرد: ساخت‌وسازهای بی‌رویه کیش طی دولت گذشته باعث شد که تعداد زیادی از بخش‌های ساخته‌شده روی دست مالکان بمانند و هتل‌ها نیز نتوانند آن‌چنان‌که باید فعالیت کنند؛ به همین خاطر در حال حاضر نزدیک به 40 پروژه هتل در دست‌ساخت است که هنوز تکمیل‌نشده که امیدواریم این امر محقق شود.
وی حمایت دولت جهت تأمین زیرساخت‌های لازم گردشگری برای جذب مسافر را ضروری خواند و عنوان کرد: امیدواریم که طی 6 ماه آینده سال جاری شاهد افتتاح 4 هتل 5 ستاره دیگر در کیش باشیم تا بتوانیم ظرفیت‌های مدرن گردشگری را در این بخش افزایش دهیم اما قطعاً برای این امر نیازمند کمک‌های بیشتر دولت در جهت تأمین زیرساخت‌ها هستیم.
صفا ضمن ابراز خرسندی از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در جهت حفظ قیمت بلیط هواپیما، اظهار کرد: کاهش قیمت بلیط هواپیما و ثابت ماندن آن‌یکی از عناصر مهم در جذب گردشگر است کاری که کیش ایر به‌عنوان متولی امر و زیرمجموعه سازمان انجام داده است، اما قطعاً بازهم نیاز به چنین تسهیلاتی داریم. کما اینکه در دوره جدید اقدامات خوبی نیز توسط معاونت گردشگری برای اشغال هتل‌ها انجام‌ شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق اقدامات انجام‌شده در سال جاری آژانس‌های گردشگری که تعدادی هتل را برای مسافران اشغال کنند از ضریب بیشتری تخفیف برای خرید بلیط هواپیما بهره می‌برند که ازجمله اقدامات مناسب سازمان برای بالا بردن ضریب اشغال هتل‌هاست، اما قطعاً بازهم نیاز به چنین تمهیداتی داریم تا بتوانیم کیش را در رقابت با سایر مقاصد گردشگری حفظ کنیم.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi