دكتر غلام‌حیدر ابراهیم بای سلامی: در همايش خليج فارس باید از فضاي مه‌آلود تئوريك به سمت واقعيات حركت كنيم
سه شنبه 17 اسفند 1395 بازدید: 1020

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، نخستين جلسه شورای سیاست‌گذاری دوازدهمين همايش ملي علمي – فرهنگي خليج فارس با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و برخی از مسئولین روز شنبه مورخه 14 اسفندماه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

دكتر غلام‌حیدر ابراهیم بای سلامی، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری در این نشست، به موقعيت خلیج فارس به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق ژئوپولیتیک و استراتژیک اشاره کرد و گفت: ضروري است تا در همايش خليج فارس از فضاي مه‌آلود تئوريك به سمت واقعيات حركت كنيم تا مباحث منجر به نتيجه شده و حرف‌ها و ايده‌هاي مطرح شده بر روي سرزمين و سواحل و جزاير خليج فارس پياده شود. وي با اشاره به حركت كشورهاي حوزه خليج فارس از وضعيت و موقعيت ژئوپولیتیک و ژئواستراتژيك به سمت موقعيت ژئواكونوميك، افزود: ضروري است تا اين روند در ايران و از سوي نخبگان پيگيري شود تا شاهد وضعيت كنوني نباشيم كه براي نمونه به دلايل عدم توسعه‌يافتگي تراكم جمعيتي در سمت شمالي خليج فارس در هركيلومتر 22 نفر باشد و اين موضوع در سمت جنوبي آن به دلايل ‌توسعه‌يافتگي متفاوت باشد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi