تنوع اقتصادی مقاصد داخلی در ایام عید
یکشنبه 22 اسفند 1395 بازدید: 857

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران (Istta) به نقل از  « دنیای اقتصاد»  مرتضی رحمانی‌موحد خاطرنشان کرد: «برای هر انگیزه و تمایلی در خانواده‌های ایرانی، جاذبه‌های مختلف وجود دارد و ما این امکان را ایجاد کرده‌ایم مردم در 31مجموعه‌ای که در 31 استان کشور به مسافران خدمات ارائه می‌دهند با تورهای یک‌روزه آشنا شوند. در این تورهای یک‌روزه، مسافران با جاذبه‌های بین‌راهی، غذاها و سوغاتی‌ها آشنا می‌‌شوند».
 این مقام مسوول به مردم پیشنهاد کرد جهانگردی را از ایرانگردی آغاز کنند و قبل از اینکه به فکر دیدن دنیا باشند ایران را بشناسند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت سال گذشته نیز مسعود سلطانی‌فر، رئیس سابق سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری با طرح همین شعار سعی کرد مردم را به سفرهای داخلی تشویق کند. معاون گردشگری کشور همچنین با دعوت مردم به سفر کردن در تمام ایام سال، تصریح کرد: «کشور ما جاذبه‌های زیادی در نوروز و بعد از آن دارد؛ پس پیشنهاد من به مسافران نوروزی این است که عجله نکنند سفرشان حتما در زمان خاصی از سال اتفاق بیفتد زیرا هر فصلی از طبیعت زیبایی‌های خودش را دارد.» رحمانی‌موحد علاوه‌بر این، از مردم خواست که در نوروز سفرهایشان را با مطالعه انجام دهند، مقصدشان را انتخاب و خدمات آن مقصد را پیش‌بینی کنند. او همچنین تاکید کرد که مردم به هشدارها و توصیه‌هایی که دستگاه‌های مختلف در مسیر و مقصد می‌دهند، توجه داشته باشند.
این مقام مسوول ادامه داد: «در هر صورت رضایتمندی سفر با آمادگی و برنامه‌ریزی، حداکثری خواهد بود.» در همین حال، معاون گردشگری کشور به مردم توصیه کرد که مسیر سفر و مدت زمان طی آن تا مقصد را نیز جزو سفرشان حساب کنند و به همه زیبایی‌های محیط پیرامونشان دقت کنند. رحمانی‌موحد بر لزوم اثرگذاری مثبت گردشگران بر سفر نیز تاکید کرد و گفت: «تاثیرات سفر باید در اقتصادهای محلی و اقتصاد ملی ظاهر شود. وقتی سفر ما در مکان و زمان توازن داشته باشد، تاثیرات اقتصادی آن هم منصفانه و عادلانه توزیع می‌شود و همه بخش‌های کشور از این ظرفیت‌ها منتفع می‌شوند.» او همچنین به توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در روستاهای کشور نیز اشاره کرد و افزود: «ما در3سال اخیر فرآیندی را در توسعه اقامتگاه‌های بومگردی آغاز کردیم و هم‌اکنون 500 مورد از این اقامتگاه‌ها در کشور داریم؛ اقامتگاه‌هایی که با سنت، رسوم و آداب جوامع همراه هستند و مردم ما می‌توانند با هر بضاعت اقتصادی و هزینه‌های کم به آنها رجوع کنند».
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان اظهار کرد: «تنوع جاذبه‌های توریستی کشور به ما کمک می‌کند همه جوامع به‌ویژه جامعه محلی از تاثیرات اقتصادی سفرها بهره‌مند شوند. پیشنهاد ما به مسافران این است که با رعایت آداب و رسوم جوامع میزبان از آسیب‌زدن به این جوامع خودداری کنند زیرا آسیب‌زدن به آنها توسعه گردشگری کشور را دچار مشکل می‌کند.» به گزارش «دنیای اقتصاد»، سالانه بین 50 تا 60 میلیون نفر شب سفر در فاصله 15 روز تعطیلات نوروزی به‌وقوع می‌پیوندد که به باور کارشناسان هم به لحاظ زیست‌محیطی و هم به لحاظ اقتصادی، هزینه‌های متعددی را متوجه کشور می‌کند.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi