رشد پنج برابری ورود گردشگران خارجی به اصفهان
دوشنبه 1 خرداد 1396 بازدید: 1296

به گزارش ایرنا، محسن یارمحمدیان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از جاذبه های گردشگری آران و بیدگل در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 91 حدود 65 هزار گردشگر خارجی از استان اصفهان بازدید کردند که در پی آغار فعالیت دولت تدبیر و امید این رقم به 325 هزار نفر در سال 95 رسید.
وی با بیان این که بیشتر بازدید گردشگران خارجی از شهر اصفهان و کاشان بوده است افزود: تنها در فروردین امسال 85 هزار گردشگر خارجی از استان اصفهان دیدن کردند که 30 درصد بیشتر از یک سال آخر دولت قبل است.
یارمحمدیان اظهار کرد: گردشگران خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا رتبه‌های اولیه ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان را در یک ماه اخیر به‌ خود اختصاص داده‌ اند.
وی بیان کرد: حمایت های دولت یازدهم از گردشگری، تقویت روابط بین المللی و به ثمر نشستن برجام از علت های اصلی افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور به خصوص استان اصفهان است.
وی تصریح کرد: در دولت یازدهم توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفت و 283 طرح گردشگری در این استان درحال اجراست. وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی است.
وی همچنین گفت: استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد. شهرستان آران وبیدگل با 125 اثر تاریخی ثبت شده ملی پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله 6 کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi