تشکیل کارگروه گردشگری دریایی در کانون هماهنگی گردشگری
سه شنبه 30 خرداد 1396 بازدید: 1662

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران(Istta) به نقل از « میراث آریا»، مصطفی دهقان در دومین جلسه بررسی طرح توسعه گردشگری دریایی با تاکید بر اینکه کانون ملی هماهنگی گردشگری از گذشته وجود داشته و مصوبات این کانون نافذ است، گفت: «این امکان وجود داشته که از این ظرفیت استفاده شود که متاسفانه تاکنون استفاده نشده است».
 معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از اینکه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌عنوان متولی اصلی گردشگری دریایی تعیین شده، اظهار کرد: «تاکنون شاهد فعالیت دستگاه‌های مختلفی بودیم که کار را مشکل می‌کرد. دستگاه‌های دیگر بازوهای کمکی و همکاران این سازمان در طرح توسعه گردشگری دریایی هستند و باید کمک کنیم تا گردشگری دریایی راه بیفتد.» پروین فرشچی اضافه کرد: «توسعه گردشگری دریایی باعث رونق اقتصادی، درآمدزایی و ایجاد اشتغال می‌شود.» دریادار محمد سمیعی، یک کارشناس و تورلیدر گردشگری دریایی نیز در این جلسه با اشاره به اشتغالزایی گردشگری دریایی، افزود: «در این میان به‌دلیل مخاطراتی که این نوع گردشگری دارد، ضرورت توجه به بیمه در این نوع گردشگری از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این حال برخی از بیمه‌ها به‌خاطر ریسک بالای این نوع گردشگری تمایل زیادی برای مشارکت در این نوع از گردشگری ندارند».
رسول فلاحت، رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری کشور نیز گفت: «تدوین چگونگی فعالیت شرکت‌ها در حوزه گردشگری دریایی، استفاده از دانش و تجربه فعالان گردشگری دریایی، اجرای طرح ساماندهی سواحل با رویکرد توسعه گردشگری دریایی و... از مهم‌ترین اقداماتی است که به‌منظور توسعه گردشگری دریایی در معاونت گردشگری انجام شده است.» رئیس اداره مدیریت سواحل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه با اشاره به طرح حمل‌و‌نقل مسافران دریایی (حمد) به نتایج این طرح اشاره کرد و گفت: «این طرح مطالعاتی است که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود اما سازمان بنادر به‌تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.» حمید خلیلی افزود: «سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری دانشگاه صنعتی‌شریف طرح چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل مسافری دریایی را در چشم‌انداز 1404 تدوین کرد، اما این طرح برای اجرا نیاز به همکاری دارد».
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi