پژوهشگاه رویان و گردشگری درمانی
دوشنبه 19 تیر 1396 بازدید: 1556

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، شرکت فناوری بن یاخته رویان به عنوان یک زیرمجموعه پژوهشگاه رویان، متولی جذب و هماهنگی بیماران خارجی است و دکتر مرتضی ضرابی رئیس این شرکت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: مراجعه کنندگان ساکن کشورهای خارجی به پژوهشگاه رویان شامل ایرانیان مقیم خارج، خارجی ها و حتی اتباع خارجی مستقر در سفارتخانه ها در ایران هستند که از خدمات درمانی باروری رویان استفاده می کنند.
وی با بیان این که رویان یکی از بزرگ ترین مراکز درمانی در زمینه ناباروری در دنیا محسوب می شود، گفت: خدمات درمانی ارائه شده در زمینه ناباروری در این مرکز امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی در جذب بیماران خارجی داشته و شاهد بیش از دو برابر شدن این تعداد هستیم.
رئیس شرکت فناوری بن یاخته رویان بیان کرد: شرکت فناوری بن یاخته رویان کار هماهنگی و جذب بیماران خارجی را برعهده دارد و به واقع، خدمات درمانی به این افراد توسط پزشکان و متخصصان پژوهشگاه رویان انجام می شود.
وی با بیان این که شرکت یاد شده در قسمت های مختلف درمانی فعال است، ادامه داد: این شرکت قبلا فقط در ذخیره سازی خون بند ناف فعال بود، اما از سال گذشته در دو سه زمینه دیگر نیز فعالیت های خود را توسعه داده که از جمله آنها، ارائه خدمات پزشکی به زوج های نابارور است.
رئیس شرکت فناوری بن یاخته رویان بر لزوم تلاش برای گسترش توریسم درمانی در کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به هماهنگی با چند کشور خارجی از جمله عمان، آذربایجان، عراق، لبنان و تاجیکستان، این شرکت از امسال خدمات درمانی را به بیماران ارتوپدی، چشم و پوست هم ارائه می کند و علاوه بر آن، برای ارائه سایر خدمات درمانی تخصصی تا پایان سال جاری به بیماران خارجی تلاش می کند.
وی همچنین به ارائه خدمات درمانی سلول های بنیادی خون بندناف اشاره کرد و گفت: این شرکت همچنان ذخیره سازی خون بندناف را انجام می دهد و در صورت تمایل اتباع خارجی، آمادگی کامل برای ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان آنها را دارد.
به گفته ضرابی، ذخیره سازی نمونه های خون بند ناف در این مجموعه به حدود 85 هزار نمونه رسیده است و این کار همچنان ادامه دارد.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi