برگزاري دومین نشست شورای سیاست‌گذاری دوازدهمين همايش ملي علمي – فرهنگي خليج فارس
یکشنبه 30 مهر 1396 بازدید: 700

به گزارش روابط عمومی مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران(Istta)، دكتر سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و دبیر همايش ضمن اشاره به اظهارنظر گستاخانه اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و استفاده از نام جعلی برای خلیج همیشه فارس بیان داشت: واکنش‌ گسترده ایرانیان نسبت به این جعل تاریخی وظیفه دبیرخانه همایش را سنگین‌تر می‌کند و این موضوع بیانگر آن است که خليج‌فارس براي ایرانیان به عاملی جهت تحکیم هویت ملی تبدیل شده و ضروری است تا دبیرخانه همایش مشارکت دستگاههای مختلف و متولی حوزه فرهنگ و سازمانها و نهادهای خصوصی که مسئولیت اجتماعی پاسداری از نام خلیج فارس را بر عهده می‌گیرند را جلب کند.

در ادامه این نشست رحیم یعقوب‌زاده رئيس مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران ضمن خوشامدگويي به اعضاء شورا و ارائه توضيحاتي در خصوص روند كار دبيرخانه و دوره‌هاي قبلي همايش گفت: ترجیح دبيرخانه برگزاری همایش به شکل گسترده‌تر با ملاحظه برنامه های فرهنگی و هنری جنبی در سواحل و جزاير خلیج فارس است و در اين دوره نيز هر اقدامي در اين خصوص منوط به تصميم شوراي سياستگذاري خواهد بود.

دكتر سيد سعيد هاشمي، معاون آموزشي جهاد دانشگاهي و دبیرکمیته علمی همایش، دکتر منوچهر جهانیان رئیس دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ و علی احمدی زاده  رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از اعضای دیگر این شورا ضمن اشاره به تجربه یازده دوره همایش پیشنهادات خود را ارائه دادند.

از مصوبات این شورا، تعیین محل برگزاری دوازدهمین دوره همایش در استان بوشهر، استفاده از توان نهادهای بیرون از جهاد دانشگاهی چون بنياد ايران‌شناسي، دانشگاه تهران، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي و اختصاص بخش جنبی فرهنگی و هنری در همایش هست.

گفتني است دوازدهمين همايش ملي علمي – فرهنگي خليج فارس طي روزهای 10 و 11 اردیبهشت سال 1397 توسط مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران برگزار خواهد شد.


 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi