چالش هاي هم گرايي منطقه اي در خليج فارس
سه شنبه 23 مرداد 1397 بازدید: 130

ه

 
 
 
 عنوان نشریه: مطالعات فرهنگي و سياسي خليج فارس :   مهر و آذر 1395 , دوره  3 , شماره  9 .
 
نویسندگان:  آرايش حسن*, سالاري سردري فرضعلي, نوري مهدي
 
 * دانشگاه خوارزمي تهران
 
چکیده: 

منطقه ژئواستراتژيک و ژئواکونوميکي خليج فارس نيز امروزه با تهديدات و چالش هاي فرامرزي زيادي روبرو است که مبارزه با اين تهديدات همکاري مشترک کشورهاي منطقه را طلب مي کند. با توجه به پيوستگي فرهنگي و اجتماعي کشورهاي واقع در اين خطه جغرافيايي و وسعت دامنه اين چالش ها و ساختاري بودن بعضي از چالش هاي مزبور مي توان گفت بدون همکاري سازنده و تلاش مشترک همه کشورهاي که در اين منطقه واقع هستند، نمي توان انتظار هيچ گونه دست آوردي را در مبارزه عليه تهديدهاي موجود و يا در عرصه پيشرفت هاي اقتصادي داشت اما بايد توجه داشت که ايجاد سازوکاري براي همکاري هاي فوق الذکر کار ساده و آساني نبوده و با چالش هاي مواجه است. مطالعه چالش هاي مزبور و اينکه چگونه مي توان آن ها را رفع کرده و زمينه هاي همکاري ميان کشورهاي منطقه را فراهم کرد. مسال هاي است که مقاله حاضر با رويکرد توصيفي- تحليلي به آن مي پردازد.

 

كليد واژه: هم گرايي منطقه اي، خليج فارس، نظم هاي منطقه اي، وابستگي متقابل

ین مقاله برگرفته از فصلنامه مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس به صاحب امتیازی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد.

  • جهت دریافت فایل پی دی اف مقاله کلیک کنید.
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi