هدف‌گذاری برای جذب آذربایجانی‌های مسافر ترکیه
سه شنبه 23 مرداد 1397 بازدید: 1154

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکزگردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)به نقل ازخبرگزاری مهر : معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی گفت: «با توجه به افزایش نرخ دلار در ایران، پورسانت‌های شرکت‌های خارجی که می‌توانند گردشگر به ایران بیاورند را افزایش داده‌ایم.» محمد محب‌خدایی با بیان این موضوع خاطرنشان کرد: «یعنی اگر یک نفر از آذربایجان برای ترکیه گردشگر می‌فرستد و از این طریق ۲۰ دلار سود می‌کند ما به آژانس آذربایجانی ۴۰ دلار سود می‌رسانیم تا گردشگر بیشتری را برای ایران بفرستد. چون قیمت ما اکنون رقابتی شده است.»
 

او افزود: «قیمت تمام‌شده تور ما نسبت به ترکیه کاهش پیدا کرده. به‌عنوان مثال اگر یک نفر از آذربایجان با ۵۰۰ منات به ترکیه می‌رود، ما همان تور را با ۴۰۰ منات برای او برگزار می‌کنیم. این اختلاف قیمت ارزی برای گردشگری ایران مفید شده است.» محب‌خدایی به این موضوع تاکید کرده که قصد دارند این برنامه را به شرکت‌های توریستی کشورهای دیگر اعلام و با آنها در این‌باره مذاکره کنند: «به همین منظور تا ۱۰ روز دیگر به آذربایجان می‌رویم تا جامعه تورگردانان و هتل‌های دو کشور با هم مذاکره کنند و بسته‌های ایران معرفی و در اختیارشان قرار داده شود.» معاون گردشگری کشور ادامه داد: «اکنون آژانس‌های ایرانی گردشگری کشورهای دیگر را در ایران تبلیغ می‌کنند؛ در صورتی که باید برعکس باشد و آژانس‌های کشورهای دیگر درباره ایران تبلیغ کنند. ما باید بتوانیم این روند را تغییر دهیم و آنها مُبَلِغ سفر به ایران شوند. آژانس‌های کشورهای دیگر باید به این موضوع برسند که درآمد خوبی از سفر توریست‌ها به ایران کسب می‌کنند.»

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi