دوازدهمین دوره اردوی ملی ایران مرز پرگهر در البرز آغاز شد
چهار شنبه 7 آذر 1397 بازدید: 1822


سمیه محسنی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: آشنایی اعضای هیأت علمی، دانشجویان و نخبگان استان با طرح ها و پروژه های بزرگ ملی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت روحیه خودباوری و تحقق شعار ما می توانیم از جمله اهداف این طرح ملی است.
وی اظهار کرد: تلاش برای زدودن یأس و سرخوردگی از فضای علمی و دانشگاهی و ایجاد نشاط علمی و فرهنگی در قشر دانشجو، زمینه سازی در جهت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، شناخت مواریث فرهنگی، تاریخی، باستانی و طبیعی و آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور از دیگر اهداف برگزاری این اردوها است.
وی خاطرنشان کرد: طرح ملی ایران مرز پرگهر از نمونه های شاخص استفاده از راهکارهای میان مدت و کوتاه مدت برای تعامل و ارتباط میان صنعت و فرهنگ با دانشگاه است که این مسئله را می توان در بازدیدهای گسترده دانشجویان در دوره های مختلف از مراکز علمی، تولیدی و زیربنایی همچون کارخانجات خودروسازی، پژوهشکده های علوم سلولی، موسسات علوم انسانی، شهرک های صنعتی و نیز اماکن تاریخی - فرهنگی به عین مشاهده می شود.
وی ادامه داد:در طراحی و اجرای این اردوها تلاش شده تا شاخصه های علمی، دانش افزایانه و متناسب با رشته ها و گروه های مخاطب طرح مورد نظر قرار گیرد تا بیشترین همپوشانی میان دایره رشته های تحصیلی مخاطبان با مقاصد و مراکز مورد بازدید از نظر موضوعی صورت پذیرد.
وی یادآور شد: این طرح ملی در قالب برگزاری اردوهای علمی فرهنگی از اواسط آذر ماه 1395 آغاز و تا پایان خرداد ماه 1396 ادامه خواهد یافت.
محسنی ادامه داد:دانشجویان و استادان علاقه مند به شرکت در این اردوها می توانند به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز واقع در طبقه همکف ساختمان اداری دانشگاه خوارزمی مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02634505151 تماس حاصل نمایند.
وی ، بازدید از شرکت‌های گروه مپنا، شهرک گلخانه‌ای هشتگرد، شرکت تعمیرات و نگهداری هواپیما(فارسکو)، باغ پرندگان، شهرک سینمایی غزالی، باغ گل‌ها و همچنین موزه‌ها و میراث فرهنگی استان تهران و البرز از جمله اماکن و موسسات مد نظر برای بازدید در این دوره برشمرد.
محسنی افزود: شرکت‌کنندگان در اردوهای ایران، مرز پرگهر می‌توانند در مسابقات خاطره‌نویسی، گزارش علمی و عکس به منظور توصیف بازدید مراکز صنعتی، مجموعه‌های تاریخی و باستانی شرکت و آثار خود را به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان تحویل دهند تا پس از داوری و اعلام رای داوران در آیین اختتامیه این طرح از نفرات برتر این مسابقات تقدیر شود.
طرح ملی ˈایران مرز پرگهرˈ از سال 1384 با همکاری مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران و معاونت های فرهنگی جهاد دانشگاهی در بین دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور آغاز شد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi