جشنواره دانشجویی کویر در استان سمنان برگزار می شود
شنبه 14 دی 1398 بازدید: 1793

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان از برگزاری جشنواره دانشجویی کویر و نخستین مسابقه عکس ایستاگردی با موضوع کویر در استان سمنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی _ فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، سید محمد علی شاهمیری معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی سمنان گفت: جشنواره دانشجویی کویر با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سمنان، مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در بخش های مختلف شامل مسابقه عکس، خاطره نویسی، اردوهای کویر نوردی و... در استان سمنان برگزار می شود.
وی افزود: جشنواره دانشجویی کویر شامل برنامه های مختلفی اعم از مسابقه عکس کویر، مسابقه خاطره نویسی با محوریت کویر، برگزاری نشست های تخصصی نقش کویر در توسعه گردشگری استان سمنان، اردوی کویر نوردی، بازدید از مراکز بوم گردی مستقر در کویر و... است که در اسفند ماه سالجاری در استان سمنان برگزار می شود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از برگزاری مسابقه عکس ایستاگردی با موضوع کویر خبر داد و گفت: این مسابقه در ذیل مجموعه برنامه های جشنواره دانشجویی کویر در استان سمنان و به منظور شناساندن جاذبه‌های طبیعی و مناطق کویری و بیابانی ایران و با هدف ثبت زیبایی‌های مناظر طبیعی کشور برگزار می شود.
شاهمیری ادامه داد: مسابقه عکس "ایستاگردی" با موضوع‌های مختلف گردشگری در کویر با تمرکز بر مقاصد و رویدادهای گردشگری که از دریچه دوربین مردم عادی و به‌ویژه دانشجویان نمایش داده می‌شود، برگزار می شود، لذا از کلیه علاقمندان و به ویژه دانشجویان دعوت می‌شود تا عکس‌های واجد ارزش هنری، واقعی و معرف مناظر طبیعی و گردشگری ایران که با گوشی یا دوربین‌های خود گرفته‌اند را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.
وی اظهار کرد: استفاده از ابزار هنر در راستای کمک به شناخت و فرهنگ‌سازی در جهت حفظ میراث طبیعی و تاریخی کشورمان و نیز ثبت زیبایی‌های فصلی با ایجاد طیفی وسیعی از رنگ‌ها به عنوان جلوه‌های بصری در استان های کشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه می‌باشد.
وی اضافه کرد: این عکس‌ها می‌تواند در جریان سفرهای انفرادی یا گروهی علاقه‌مندان به مناطق کویری ایران گرفته شده باشد یا عکس‌هایی باشد که دانشجویان حین از سفرهای مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران ثبت کرده‌اند، ملاک انتخاب تصاویر برتر، تعداد شمارش بازدید عکس در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی و داوری کارشناسان و عکاسان حوزه‌های محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان، مهلت ارسال عکس ها را تا 20 بهمن 1398 عنوان کرد و گفت: شرایط درج عکس در تلگرام به این صورت است که هر شرکت‌کننده باید آیدی istta@ و هشتک #ایستاگردی #جشنواره_دانشجویی_کویر را در کپشن عکس درج و در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام فوروارد کند، شرایط درج عکس در اینستاگرام نیز به همین صورت که هر شرکت‌کننده باید هشتک‌های #ایستاگردی، #جشنواره_دانشجویی_کویر،  #مرکز گردشگری و #گردشگری را ذیل تصاویری که مربوط به جاذبه های گردشگری ایران است، درج کند، اطلاعات مربوط به نام عکس و مکان آن حتما زیرنویس عکس باشد.
شاهمیری تأکید کرد: شرکت کننده باید عکس خود را با ملاحظه موارد فوق (فوروارد عکس در گروه و کانالهای تلگرامی و ارسال به ادمین istta1@) همراه با مشخصات شامل نام، نام خانوادگی و شماره تماس ارسال نماید، محدودیتی در ارسال تصاویر نیست، تصاویر باید دارای ارزش هنری، واقعی و معرف مناطق کویری و بیابانی ایران باشد.


شرایط و نحوه ارسال آثار:
عنوان مسابقه: ایستاگردی
موضوع مسابقه: کویر(مناطق کویری و بیابانی ایران)


    جایزه مسابقه:
1-    نفر اول: 500000 تومان
2-   نفر دوم: 300000 تومان
3-   نفر اول: 200000 تومان

    ملاک انتخاب تصاویر:
- تعداد شمارش بازدید عکس در گروه ها و کانال‌های تلگرامی
- داوری از سوی کارشناسان و عکاسان حوزه‌های محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری

    تقویم مسابقه:
- مهلت ارسال عکس ها: 20 بهمن 1398
- تقدیر از برگزیدگان: همزمان با مراسم اختتامیه "جشنواره دانشجویی کویر"

     شرایط عکس‌های ارسالی:
1-درج عکس در تلگرام: هر شرکت‌کننده باید آیدی @istta و هشتک #ایستاگردی و #جشنواره_دانشجویی_کویررا در کپشن عکس درج و در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام فوروارد کند.
2-درج عکس در اینستاگرام: هر شرکت‌کننده باید هشتک‌های #ایستاگردی، #جشنواره_دانشجویی_کویر، #مرکز گردشگری و #گردشگری را ذیل تصاویری که مربوط به جاذبه های گردشگری ایران است، درج کند.
3- اطلاعات مربوط به نام عکس و مکان آن حتما زیرنویس عکس باشد.
4- شرکت کننده باید عکس خود را با ملاحظه موارد فوق (فوروارد عکس در گروه و کانالهای تلگرامی و ارسال به ادمین @istta1) همراه با مشخصات شامل نام، نام خانوادگی و شماره تماس ارسال نماید.
5- محدودیتی در ارسال تصاویر نیست؛ تصاویر باید دارای ارزش هنری، واقعی و معرف مناطق کویری و بیابانی ایران باشد.
6- عکس ها باید بدون تغییر و ویرایش ارسال گردد.
7- حداقل سایز عکس‌های ارسالی می‌بایست 1500 پیکسل و یا حداقل حجم 1 مگابایت باشد؛ به تصاویر بی‌کیفیت ترتیب اثر داده نمی‌شود.

·   سایت: www.istta.ir
·   تلگرام: istta@
·   اینستاگرام: istta.ir

 


 

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi