کنسلی نمایشگاه‌ های گردشگری بین المللی در مقابله با ویروس کرونا
یکشنبه 25 اسفند 1398 بازدید: 1044
این روزها ویروس کرونا به معضلی جهانی تبدیل شده است تا جایی که کنسل شدن بسیاری از پروازها و بسته شدن مرزهای برخی از کشورها علاوه بر اقتصاد، تاثیرات نامطلوب بسیاری هم بر روی صنعت گردشگری داشته است. اخیرا ویروس کرونا، کنسلی نمایشگاه‌ های گردشگری بین المللی را نیز به دنبال داشت. با توجه به اینکه جمعیت زیادی از دوستداران صنعت گردشگری گرفته تا کسانی که در این تجارت فعالیت می‌کنند، در محل نمایشگاه‌ها گرد هم می‌آیند و این موضوع می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت افراد شود، بسیاری از نمایشگاه‌های گردشگری که هر ساله شاهد حضور بسیاری از مردم از سراسر جهان هستند، برای حفظ سلامت و جان افراد اقدام به کنسلی این نمایشگاه‌ها کرده‌اند.
این نمایشگاه‌ها تاریخ‌های جدیدی را برای برگزاری در نظر گرفته‌اند. در ادامه به بررسی نمایشگاه‌هایی می‌پردازیم که قرار بود در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت 99 برگزار شوند. با فلای تودی  همراه باشید.
 کنسلی نمایشگاه گردشگری آی تی بی برلین (ITB Berlin)
به دنبال انتشار ویروس کرونا و کنسلی نمایشگاه‌ های گردشگری مهم بین المللی، نمایشگاه آی تی بی برلین که قرار بود در تاریخ ۴ الی ۸ مارچ ۲۰۲۰ برگزار شود کنسل شد. مسئولین این نمایشگاه اعلام کرده‌اند که تمامی هزینه‌های رزرو بلیط نمایشگاه، اجاره غرفه و…. بازگردانده خواهد شد.
همچنین تاریخ بعدی برگزاری این نمایشگاه به سال بعد یعنی ۱۰ مارچ ۲۰۲۱ موکول شد. زمان دقیق برگزاری این نمایشگاه ۱۰ الی ۱۴ مارچ سال ۲۰۲۱ خواهد بود.
 
کنسلی نمایشگاه گردشگری آی تی بی چین (ITB China)
به دنبال انتشار ویروس کرونا و کنسلی نمایشگاه‌ های گردشگری مهم بین المللی، نمایشگاه آی تی بی چین نیز که قرار بود در تاریخ ۱۳ الی ۱۵ می در مرکز نمایشگاه جهانی و مرکز کنوانسیون شانگهای برگزار شود، به تعویق افتاد. مسئولین این نمایشگاه اعلام کردند، تاریخ جدید برگزاری نمایشگاه آی نی بی چین متعاقبا اعلام خواهد شد.
بنا به گفته مسئولین نمایشگاه آی تی بی چین، تصمیم جدید بر اعلام تاریخ جدید برگزاری نمایشگاه به شرایط ویروس کرونا و خطرات ناشی از کووید ۱۹ در چین بستگی دارد. طبق گزارشات اخیر با وجودیکه اخیرا از طرف سازمان بهداشت ملی چین اقدامات اساسی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا صورت گرفته، اما همچنان این ویروس در چین چالش برانگیز است و به همین دلیل کمی پیش بینی را دشوار می‌کند. به همین دلیل مسئولین آی تی بی چین در حال بررسی شرایط موجود هستند تا به زودی تاریخ جدید برگزاری نمایشگاه را اعلام کنند. تاریخ جدید برگزاری نمایشگاه آی تی بی چین در وب سایت این نمایشگاه اعلام خواهد شد.
 
کنسلی نمایشگاه گردشگری ATM دبی (Arabian Travel Market)
به دنبال انتشار ویروس کرونا و کنسلی نمایشگاه‌ های گردشگری مهم بین المللی، نمایشگاه ATM دبی نیز که قرار بود در تاریخ ۲۸ ژوئن الی ۱ جولای ۲۰۲۰ برگزار شود به تعویق افتاد. نمایشگاه  ATM دبی یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری در سطح بین المللی است.
اما برگزارکنندگان این نمایشگاه اعلام کردند با توجه به اپیدمی شدن ویروس کرونا در جهان و خطراتی که ممکن است برگزار کردن این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان ایجاد کند، مسئولین نمایشگاه ATM دبی تصمیم گرفته‌اند تا تاریخ برگزاری این نمایشگاه را به ۱۹ الی ۲۲ اپریل موکول کنند.
 
کنسلی نمایشگاه سفر و ماجراجویی (Travel & Adventure Show)
به دنبال انتشار ویروس کرونا و کنسلی نمایشگاه‌ های گردشگری مهم بین المللی، نمایشگاه Travel & Adventure Show که در کشور امریکا و شهر سانتا کلارا برگزار می‌شود، مسئولین این نمایشگاه تصمیم گرفتند تا با به تعویق انداختن آن از انتشار بیش از حد ویروس کرونا جلوگیری کنند. تاریخ جدید برگزاری نمایشگاه Travel & Adventure Show متعاقبا در وب سایت این نمایشگاه اعلام خواهد شد.
 
کنسلی نمایشگاه بین المللی صنعت کترینگ در سفر (World Travel Catering & Onboard Services)
به دنبال انتشار ویروس کرونا و کنسلی نمایشگاه‌ های گردشگری مهم جهان، نمایشگاه World Travel Catering & Onboard Services که با حمایت یاتا و در کشور آلمان در تاریخ ۳۰ مارچ الی ۲ اپریل برگزار می‌شود، به تعویق افتاد.
سخنگوی برگزاری این نمایشگاه گفته است: سلامت و امنیت برگزارکنندگان، بازدیدکنندگان و پرسنل برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد. او همچنین اعلام کرد تاریخ جدید برگزاری نمایشگاه متعاقبا در وب سایت این نمایشگاه اعلام خواهد شد.d

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi