ایسلند به دنبال رونق گردشگری در پساکرونا
شنبه 10 خرداد 1399 بازدید: 1880

شاید دوران شیوع یک بیماری عالم‌گیر، بهترین زمان برای جذب گردشگر نباشد، اما ایسلند بر این باور است که در این روزهای کرونایی حرف‌های زیادی برای گفتن در زمینه گردشگری دارد.

به گزارش مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA) به نقل از میراث آریا، موارد ابتلای بسیار پایین به کووید 19، مناظر وسیع و فراوان و تراکم جمعیتی پایین از جمله ادعاهایی هستند که وزیر گردشگری ایسلند برای جذب گردشگران به این کشور عنوان کرده است.
اوردیس کولبرون گیلفادوتیز وزیر گردشگری، صنعت و نوآوری ایسلند گفت:‌ «در کشور من به راحتی می‌توانید گردش کنید، بدون اینکه مجبور باشید با دیگران ارتباط و برخورد نزدیک داشته باشید. به نظر من بعد از این هفته‌ها و ماه‌های سخت، سفر به ایسلند و قدم زدن در دل طبیعت زیبا همراه با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند بسیار لذتبخش باشد.»
ایسلند حالا قصد دارد تا 15 ماه ژوئن درهای خود را به روی مسافران بین‌المللی باز کند تا صنعت گردشگری خود را که 9 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد، احیا کند.
در ادامه گیلفادوتیز گفت:‌ «ما باید یاد بگیریم با کووید 19 زندگی کنیم. اقتصاد هم نیاز به این دارد که کشور ما به روی گردشگران باز باشد.»
ایسلند تا به امروز بیش از 1800 مورد ابتلا به کووید 19 را ثبت کرده است و در این کشور تنها 10 نفر به خاطر کرونا جانشان را از دست داده‌اند. در ماه می تعداد مبتلایان جدید در ایسلند انگشت‌شمار بوده است.
 
آزمایش کرونا به‌محض ورود به کشور
دولت ایسلند می‌گوید موفق شده است شیوع ویروس در ایسلند را به لطف استراتژی آزمایش تهاجمی، ردگیری تماس و قرنطینه تا حد زیادی کنترل کند. به گفته وزیر گردشگری این کشور، ایسلند حدود 350 هزار جمعیت دارد، اما بیش از یک‌ششم ساکنین این کشور (57 هزار نفر) آزمایش کرونا داده‌اند و 20 هزار نفر قرنطینه شده‌اند. ایسلندی‌ها قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌خوبی رعایت کرده‌اند و مقامات نیازی به اعلام حکومت‌نظامی ندیده‌اند و هم ایسلندی‌ها و هم گردشگران باید خیالشان به لحاظ ایمنی در این کشور راحت باشد.
زمانی که ایسلند در ماه ژوئن به روی گردشگران باز شود، در صورتی که آزمایش کرونای آن‌ها به‌محض ورود به کشور منفی شود، نیازی نیست قرنطینه دو هفته‌ای را بگذرانند. روال آزمایش به این صورت خواهد بود که وقتی گردشگران به فرودگاه ریکجاویک می‌رسند، آزمایش کرونا می‌دهند و در حینی که منتظر جواب آزمایش هستند، یک برنامه ردگیری را دانلود می‌کنند و به سمت هتل یا محل اقامت خود می‌روند. چند ساعت بعد، نتیجه آزمایش در صورتی که منفی باشد به‌صورت اس‌ام‌اسی به آن‌ها داده می‌شود و در صورتی که مثبت باشد با تماس تلفنی به آن‌ها اعلام می‌شود.
به گفته وزیر گردشگری ایسلند، در صورتی که نتیجه آزمایش فردی مثبت شود، به کشور خودش بازگردانده نمی‌شود که دلایل بدیهی خودش را دارد. برای این افراد استراتژی‌های دیگری در نظر گرفته شده است که هنوز نیاز به بازبینی و بررسی‌های بیشتری دارد.d
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi