نقش استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه گردشگری و ایجاد گردشگری الکترونیکی
دوشنبه 17 شهریور 1399 بازدید: 876


به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گرشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران  اعلام داشت:امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک بازار بزرگ جهانی در توسعه بسیاری از کشورها اثر بالایی داشته است به طوری که پیش بینی شده که درآمد و سود گردشگری حتی از صنعت نفت فزونی گیرد. کشور ایران دارای جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری فراوانی می باشد تا جایی که جزء ده کشور برتر در دنیا در این زمنیه می باشد، که با برنامه ریزی مناسب، استفاده از امکانات و بهره برداری از تکنولوژی های روز از جمله فناوری اطلاعات ارتباطات و تجارت الکترونیک، تبلیغات اینترنتی می توان به توسعه این صنعت و در نتیجه آن به توسعه اقتصادی و رشد پایدار رسید.

وی افزود بکارگیری فناوری های نوین در بخش گردشگری می تواند در شناساندن، تبلیغات و بازاریابی جاذبه های گردشگری و در نهایت توسعه گردشگری، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی کشور را بدنبال خواهد داشت. استفاده از ابزارها و فن آوری های رایانه ای مانند اپلیکیشن های گردشگری؛سیم کارتهای گردشگری نقش به سزایی در توسعه گردشگری دارد .
قطعا نقش موبایل‌ در صنعت گردشگری نیز روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود و سرعت، راحتی و دردسترس بودن اپلیکیشن‌های جست‌وجوی مراکز گردشگری و اقامتی، به انتخاب بهتر کمک می‌کند.
یعقوب زاده ادامه داد: از این روز در نظر داریم به عنوان یک طرح ملی و گسترده گردشگری الکترونیکی را در سطح ملی و بین المللی مورد توجه قرار داده و با همکاری برخی از شرکت های معتبر در این حوزه همکاری نماییم.
از این رو برگزاری اولین همایش  بین المللی گردشگری علمی و  الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است که رونمایی از طرح ملی گردشگری علمی و گردشکری  الکترونیکی انجام خواهد شد که شرکتهای داخلی و خارجی دارای توانمندی ها و تجهیزات گردشگری الکترونیکی حضور پررنگی را خواهند داشت .

 

در ادامه سعید بابایی مشاور عالی مرکز در امور یبن الملل و راهبردی نیز گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا برگزاری این رویداد به صورت مجازی انجام خواهد شد و ایجاد دبیرخانه دائمی در دستور کار قرار گرفته است.
همچنین در نظر داریم به جهت مدیریت متمرکز در اجرا و انجام طرح ملی گردشگری الکترونیکی با ایجاد کمیسیون گردشگری الکترونیکی برخی از شرکتهای معتبر را به عنوان اعضای کمیسیون تعیین نموده و اجرای عملیاتی این طرح توسط فعالین بخش های خصوصی متخصص و متعهد  در حوزه های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری مانند شرکتهای متخصص اپلیکیش های گردشگری – موبایل – تجهیزات مخابراتی و کلیه محصولات و ابزارهای مرتبط صورت پذیرد .

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi