شبکه های هرمی غیرمجاز با پوشش بازاریابی در کمین دانشجویان
شنبه 19 مهر 1399 بازدید: 1206

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA) رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران اظهار داشت: شرکت های هرمی غیرمجاز هر روز برای جلب اعتماد لباس جدیدی مانند برگزاری تورهای گردشگری داخلی و خارجی بر تن می پوشند و رنگ عوض می کنند. این شرکت ها با فعالیت مخرب و ناسالم در ایران از خیلی ها که رویای یک شبه پولدار شدن را در سر داشتند کلاهبرداری کردند.

در این میان یکی از جامعه های آماری مهم جهت فعالیت شبکه های دسیسه ای هرمی قشر دانشجویی و جامعه دانشگاهی می‌باشند.

با توجه به اینکه این اتفاق در سایه ناآگاهی جامعه دانشجویی و دانشگاهی افتاده است شاید برگزاری سمینارهایی در رابطه با فعالیت‌های شرکت‌های هرمی و نحوه رفتار و برخورد با آنها بتواند باعث شود برخی ‌شأن دانشگاه را بدانند و برخی دیگر به‌راحتی طعمه این گروه‌ها نشوند.

با توجه به اینکه بازاریابی شبکه ای به‌ویژه در حوزه خدمات گردشگری از رشد خوبی در کشور و دنیا برخوردار شده و با موج عظیمی در این حوزه از خارج کشور مواجه هستیم، نیاز به یک حرکت جهادی و علمی در این حوزه بسیار ضروری به نظر می آمد.

لذا با ارائه ایده برگزاری جشنواره بین المللی بازاریابی شبکه ای با رویکرد ارزیابی و اعتبارسنجی طرح ها و شرکت های موجود و مشارکت همه فعالان به ویژه  در حوزه  میراث و گردشگری و صنایع دستی بر آن شدیم تا این رویداد بزرگ و ضروری را با مشارکت بخش خصوصی در سال ۹۹ برگزار نماییم.

یعقوب زاده افزود: اگر ما به وظیفه روشنگری و تبیین علمی و اجرایی خود عمل نکنیم و راهکارهای لازم را برای جوانان و به‌ویژه دانشجویان و دانشگاهیان کشور فراهم نکنیم فرصت طلبان و به‌ویژه شرکتهای غیرقانونی خارجی و داخلی و معاندین کشور در این حوزه جذاب و پرطرفدار  جولان خواهند داد و نه تنها سرمایه های ملی را به هدر می‌دهند موجب انحراف جوانان و دانشجویان نیز خواهند شد و این یک وظیفه شرعی و قانونی برای همه ارکان نظام است و نمی توان با پاک کردن صورت مساله فکر کنیم که مساله حل شده است.امیدواریم با برگزاری این جشنواره که با حضور مسولان  جهاد دانشگاهی و مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشور  افتتاح خواهد شد گامی مستحکم برداربم.

مهندس علیرضا نجفی مجری برگزاری و دبیر  این جشنواره بعنوان یکی از فعالان حوزه بازاریابی شبکه ای در این خصوص تاکید کردند با توجه به این که  بازاریابی شبکه ای و یا همان نتورک مارکتینگ Network Marketing سالهاست در کشور ما تبدیل به یک مساله اساسی برای جوانان و افراد جویای کار و درآمد و پیشرفت و همچنین یک معضل برای مسئولین و نظام شده است و علی رغم برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های متعدد در قوای سه گانه محترم کشور، هنوز در این صنعت نو و بزرگ با گردش مالی چند هزار میلیارد در سال با معضلات و شبهات مختلف مواجه هستیم و مطمئنم برگزاری یک حرکت علمی و ریشه ای برای اولین بار در کشور می‌تواند راهگشا باشد و بدینوسیله از همه شرکتها و صاحبنظران و سازمانها، نهادها و ارگانهای این حوزه در داخل و خارج از کشور برای رویداد بی‌نظیر جشنواره بین المللی ارزیابی و اعتبار سنجی بازاریابی شبکه ای دعوت میکنم و صمیمانه آماده همکاری همه فعالان بازاریابی شبکه ای بویژه برای تشکیل کمیته داوری و ارزیابی به عنوان اولین رکن این جشنواره هستیم.

مهندس نجفی افزود: یکی از نگاههای مهم در این اتفاق، ایجاد فضای اشتغال زایی و کسب درآمد سالم در میان قشر دانشگاهی است که این پروژه میتواند در این راستا شرایط لازم را فراهم سازد.

در پایان سعید بابایی مشاور راهبردی و بین الملل ریاست مرکز در مورد برگزاری این جشنواره اعلام داشت : با توجه به اهمیت برگزاری این رویداد و تشکیل شورای عالی سیاستگذاری دبیرخانه دائمی این جشنواره با حضور دستگاه محترم قضائی، کمیسیونهای ذیصلاح مجلس محترم شورای اسلامی و سایر مراجع مرتبط و ذیصلاح در دولت در حال هماهنگی های اجرایی هستیم.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi