برگزاری دومین دوره کویر نوردی وکویر شناسی دانشجویان ایران
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 3216


به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) –منوچهر جهانیان رئیس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران با اعلام این خبر گفت: دومین دوره کویرنوردی و کویر شناسی دانشجویان با حضور اساتید و کارشناسان بنام این حوزه از جمله دکتر پرویز کردوانی در کویر مرنجاب کاشان برگزار می شود.

وی گفت: وجود جذابیت های خاص کویر، نمکزار و گونه های مختلف گیاهی که به لحاظ جغرافیایی و ژئوتوریستی حائذ اهمیت است این مرکز را بر آن داشت تا پس از برگزاری موفق یک دوره کویر نوردی در مناطق کویری سمنان و با توجه به استقبال گسترده علاقمندان به این حوزه، دوره دوم این همایش را در کویر مرنجاب همراه با برپایی نشست ها و کارگاه های علمی و تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان مرتبط از جمله دکتر پرویز کردوانی چهره ماندگار کویر در بهمن ماه در کویر مرنجاب کاشان برگزار نماید.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی یادآور شد: کشور ایران دارای پتانسیل ها و امکانات بالقوه ای در زمینه گردشگری طبیعی است که از این میان می توان به مناطق کویری همچون کویر مرنجاب در کاشان، کویر شهداد در کرمان، دشت لوت و دشت کویر در مرکز ایران، مناطق کویری آلاگل در استان گلستان، کویر میقان در آذربایجان شرقی، کویر شطلو در آذربایجان غربی اشاره نمود.

وی گفت: مناطق بکر و ناشناخته کویر ایران با دارا بودن پتانسیل های گردشگری بسیار یكی از زیباترین منظره‌های اكوتوریستی دنیا به شمار می آیند که می توانند سهم بسزایی را در جذب گردشگران داخلی و خارجی ایفا کنند.
منوچهر جهانیان با تاکید بر اهمیت و نقش مناطق کویری در گسترش و توسعه صنعت توریسم گفت: كوير، یکی از مهمترين مقاصد گردشگري كشورمان است كه به دلايلي چون ناشناخته بودن جذابيت‌هاي كوير و چگونگي سفر به اين نقاط پست، نتوانسته است در توسعه صنعت گردشگري جايگاه خاصي را به خود اختصاص دهد، لذا این مرکز در نظر دارد با برگزاری دوره های مختلف کویرنوردی و کویرشناسی در سطح کشور به معرفی هر چه بیشتر این پدیده طبیعی بپردازد.
وی معرفی و تقویت جایگاه کویر و کویرنوردی درصنعت توریسم، تقویت روحیه خلاقیت و نوگرایی در عرصه گردشگری، توسعه سفرهای علمی-فرهنگی دانشجویی در راستایی آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با میراث طبیعی کشور را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.
لازم به ذکر است دانشجویان و علاقمندان به حضور در این همایش می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 66491222-66491136 تماس بگیرند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi