دومین دوره کویر نوردی و کویرشناسی دانشجویان ایران به پایان رسید
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 3148


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا)- منوچهر جهانیان رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران با اعلام این خبر گفت: دومین دوره کویرشناسی 20و21 اسفندماه با حضور تعدادی از دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور با بازدید از کویر مرنجاب، روستای تقی آباد، دریاچه نمک، بسترهای شن روان، جنگل های تاق، جزیره سرگردان، چاه تاریخی دستکن و کاروانسرای عباسی به پایان رسید.
وی افزود: از دیگر برنامه های این اردو برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با نجوم و چگونگی رصد ستارگان با حضور اساتید نجوم شناسی که طی آن دانشجویان بصورت عملی به رصد ستارگان و شناسایی آنها پرداختند، راهپیمایی در دل کویر و سکوت دل انگیز شب و آشنایی دانشجویان با اطلاعاتی در مورد گونه های مختلف جانوری و زیستی خاص مناطق کویری و گیاهان کویری که توسط کارشناسان بومی منطقه ارائه شد.
رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران گفت: کشور ایران سرزمین تمدن های کهن علاوه بر میراث غنی فرهنگی به لحاظ طبیعی نیز دارای پدیده های جذاب، متنوع و بی نظیری از جمله کویر، بیابان، کوه، دریا و دشت های دل انگیز می باشد که در این راستا سفرهای تخصصی و علمی-آموزشی دانشجویی می تواند منشأ اثرات مثبت فراوانی در حوزه گردشگری طبیعی باشد، چرا که عموما این سفرها در راستای تحول علمی و بنیادین در صنعت گردشگری و ارتباط و تعامل دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی و متولیان این صنعت گامی موثر و هدفمند بشمار می آید.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های بالقوه صنعت گردشگری، طبیعت گردی( اکوتوریسم) افزود: کشورمان ایران به دلیل دارا بودن جاذبه های فراوان طبیعی، جزو پنج کشور مطرح در سطح جهان محسوب می گردد که می توان با برنامه ریزی مناسب در این حوزه و استفاده از نظرات کارشناسان، صاحبنظران و اندیشمندان در پژوهش های کاربردی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ طبیعت گردی در میان اقشار مختلف جامعه به جایگاه واقعی خود در سطح دنیا دست یابیم.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی یادآور شد: کویر با تمام زیباییها و جاذبه های منحصر بفرد خود با نگاهی موشکافانه و ژرف می تواند دریچه ای باشد رو به معرفت علمی و دانش عمیق در رابطه با جلوه ای از طبیعت و حیات.
گردشگری علمی نیازمند درک و شناخت اصولی و آشنایی با مولفه های گوناگون این صنعت است که مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران سعی دارد با برگزاری دوره های مختلف طبیعت گردی از جمله کویر نوردی در این راستا گامی هدفمند بردارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حین برگزاری اردو کتابچه ای با عنوان راهنمای کویر در اختیار دانشجویان قرار گرفت تا بتوانند از جذابیت های کویر نهایت استفاده را ببرند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi