برگزاری سومین دوره کویر نوردی وکویر شناسی دانشجویان ایران در کویر مرنجاب
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 3127

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) – سومین دوره کویرنوردی و کویر شناسی دانشجویان با حضور اساتید و کارشناسان بنام این حوزه از جمله دکتر پرویز کردوانی چهره ماندگار کویر و بنیانگذار مرکز تحقیقات مناطق کویری و بیابانی ایران و خانم دکتر ترکستانی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت توسط مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران به مدت دو روز در کویر مرنجاب آران و بیدگل برگزار می گردد.
منوچهر جهانیان رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران گفت: سومین دوره کویر شناسی و کویرنوردی دانشجویان با هدف شناسایی مناطق کویری ایران بصورت تخصصی همراه با برپایی سلسله نشست ها و ایراد سخنرانی توسط کارشناسان حوزه مربوطه و پیاده روی در کویر از جمله تپه های ماسه ای برگزار می گردد.
وی با اظهار خرسندی از برگزاری موفق دوره دوم کویرنوردی دانشجویان افزود: کشور ایران دارای پتانسیل ها و امکانات بالقوه ای در زمینه گردشگری طبیعی است که از این میان می توان به مناطق کویری و بیابانی همچون کویر مرنجاب در کاشان اشاره نمود که همواره نیاز به شناساندن این مناطق بکر و دست نخورده به قشر تحصیلکرده احساس می شود و آنها می توانند به گونه ای علمی و کارشناسانه این مناطق را در سطح جامعه و خانواده ها معرفی و اطلاع رسانی نمایند.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی هدف از برگزاری اردوهای کویرنوردی دانشجویی را تقویت روحیه خلاقیت و نوگرایی در عرصه گردشگری، توسعه سفرهای علمی- فرهنگی دانشجویی در راستایی آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با میراث طبیعی کشور و ایجاد فضایی علمی جهت تبادل اندیشه ها و آموخته های علمی درباره کویر را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین برنامه های این دوره راهپیمایی شبانه در کویر و دریاچه نمک، حرکت به سمت قله رمل ها برای تماشای طلوع خورشید، رصد ستارگان، پیاده روی در کویر، ریگ نوردی و همچنین کارگاه های آموزشی نجوم می باشد که دانشجویان در طی مسیر از نزدیک با این پدیده های بکر طبیعی و جذابیت های منحصر بفرد آن آشنا می شوند.
لازم به ذکر است دانشجویان و علاقمندان به حضور در این همایش می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 66491222-66491136 تماس بگیرند.


مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi