رونمایی از کتاب عکس جاذبه های گردشگری «ایران را ببینیم»
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 3295

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)،-رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران از تهیه، تدوین و ترجمه کتاب جاذبه های گردشگری ایران به زبان انگلیسی که منتخبی از عکس های برگزیده اولین جشنواره عکس دانشجویی بود خبر داد.
وی گفت: کتاب عکس ایران را ببینیم در6 فصل و 5 محور تصاویر جاذبه های مذهبی، جاذبه های تاریخی و باستانی، میراث معنوی، جاذبه های مربوط به هنرهای سنتی، صنایع دستی و تصاویری از جاذبه های طبیعی به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و تنظیم گردید که پیش از این نیز نمایشگاهی از برترین های عکس دانشجویی با محوریت جاذبه های گردشگری ایران در کاخ موزه سعدآباد برگزار شد و در پایان در اختتامیه چهارمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر توسط مشاور عالی رئیس جمهور در سالن پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی رونمایی شد.
دبیر جشنواره عکس جاذبه های گردشگری ایران گفت: کتاب «ایران را ببینیم» در راستای معرفی هر چه بهتر جاذبه های تاریخی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی می باشد که به صورت یک مجموعه و در قالب کتاب جمع آوری و در معرض عموم قرار گرفت.
منوچهر جهانیان افزود: این کتاب علاوه بر اطلاعات تصویری شامل مطالبی در رابطه با نقش تصویر در توسعه گردشگری و کلیات گردشگری و نیز تعاریف جامعی از تصاویر گردشگری مذهبی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی می باشد که به طور همزمان به انگلیسی نیز ترجمه شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: عکس زبان گویای یک فرهنگ و تمدن در خارج از مرزهای آن می باشد که علاوه بر تاثیر داخلی می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری خارجی داشته باشد و بیان قابلیت های یک سرزمین زبان عکس و تصویر است که این زبان به راحتی گویای زیبایی های کشور عزیزمان ایران می باشد.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi