دکتر پرویز کردوانی: کویر یکی از مهم ترین منابع اقتصادی کشور است
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 3114

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا)- در اختتامیه سومین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان که روز گذشته در کاروانسرای کویر مرنجاب برگزار شد دکتر پرویز کردوانی اظهار داشت: از تمامی عوامل و عوارض طبیعی که به ظاهر بسیار سخت و نامساعد متصور می شود می توان در دنیای امروز با نوآوری در علم و تولید علم در زمینه های مختلف برای مساعد کردن شرایط زندگی ساکنان این مناطق به ویژه نواحی کویری و بیابانی آن و حتی بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور به میزان چشمگیری استفاده نمود .
وی افزود: کویر و بیابان در همین مناطق خشک بوجود آمده اند و هر دو با ویژگی هایی که دارند، در گذشته سرزمینی غیرقابل استفاده، شوم، نفرین شده، وحشتناک و از عوامل بازدارنده اقتصادی به شمار می رفتند اما امروزه دیگر این چنین نیستند بلکه از منابع مهم اقتصادی، آنهم تجدید شونده و پایدار در زمینه های مختلف به ویژه جذب و جلب گردشگر در موارد بی نظیر در دنیا به شمار می روند.
وی با اشاره به وجود مناطق کویری و بیابانی بسیار زیبا در ایران گفت: کشورمان دارای مناطق بکر و جذابی است که کویر مرنجاب واقع در آران و بیدگل از جمله این مناطق می باشد. این منطقه با دارا بودن پتانسیل ها و قابلیت های فراوانی مانند پوشش های گیاهی مختلف، املاح، تپه شن های روان و... می تواند در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی مثمر ثمر باشد و انشاءالله مسئولین با بهره برداری بهینه از این مناطق بتوانند در راستای توسعه اقتصادی کشور گام های مثبتی بردارند.
وي در پايان از برگزار شدن این سومین دوره کویر نوردی و کویرشناسی در بین دانشجویان ابراز خرسندي کرد و افق آشنایی و آشتی با کویر را با چنين اقداماتي روشن دانست.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi