نواختن زنگ ملی گردشگری همزمان با هفته گردشگری در سراسر کشور
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 2926

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، زنگ ملی گردشگری روز یکشنبه چهارم مهرماه رأس ساعت 9 صبح در دبیرستان شهید امامی آل آقا واقع در منطقه 10 آموزش و پرورش شهر تهران و همزمان در کلیه مدارس کشور و با حضور مقامات سازمان میراث فرهنگی و آموزش و پرورش نواخته می شود.
دبیر طرح زنگ ملی گردشگری در این باره گفت: این طرح در سال 1386 بصورت دستورالعمل تصویب و در تمامی مدارس ایران برگزار شد که امسال نیز مانند سال های گذشته به لطف خدا و با همکاری مسئولین امر به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شهید شهرام امامی آل آقا در تهران و همزمان در کلیه مدارس سراسر کشور نواخته می شود.
رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان همچنین افزود: طرح زنگ ملی گردشگری بستری را فراهم می نماید که دانش آموزان ضمن شناخت مواریث فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی، نقش موثری در معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری کشور و در راستای توسعه و رونق گردشگری ایفا نمایند.
وی همچنین گردشگری علمی و تورهای دانش آموزی را یکی از موثرترین کلیدهای گردشگری کشور برشمرد و گفت: کشور ایران را با دارا بودن پدیده های طبیعی و تاریخی از مهم ترین قطب های گردشگری محسوب می شود که در این راستا تورهای علمی دانش آموزی علاوه بر ارتقاء اطلاعات گردشگری آنها، موجب رونق و توسعه این صنعت می گردد.
دبیر طرح با تأکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با پدیده های گردشگری کشور یادآور شد: افزایش آگاهی اقشار مختلف جامعه در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری و توجه جدی به این امر می تواند موجب افزایش سرمایه گذاری، توسعه و رونق این صنعت گردد و در این بین نقش دانش آموزان به عنوان راهنما و پل ارتباطی بین خانواده ها، مدرسه و جامعه در راستای توسعه صنعت گردشگری موثر خواهد بود.
سفر فرآیندی است اجتماعی و فرهنگی که امروزه از آن بعنوان یک ضرورت در زندگی نامبرده می شود و گردشگری علمی یا همان اردوها و تورهای دانش آموزی فرایندی خارج از کلاس آموزشی است که به منظور جمع آوری و کسب اطلاعات صورت می گیرد و گاهی برای مطالعه جامعه و با توجه به هدفهای معین آموزشی ارائه می شود، از موثرترین و کلیدی ترین انواع گردشگری است. گردش علمی، که معمولاً در مدارس و دانشگاهها برگزار می گردد، گردشی است که مخاطبان آن دانش آموزان می باشند. در گردش علمی فرصتی برای کسب تجارب و فعال شدن دانش آموزان در بحث آموزش مطرح می شود.
سفر علمی ویژگیها و موارد خاصی را دربر دارد که مشخص بودن این اهداف، برنامه ریزی و اجرای آنها می تواند، دانش آموزان را در شناخت بیشتر این جاذبه ها یاری نماید.
جمع آوری اطلاعات، افزایش مهارتها، ایجاد فرضیه و جمع بندی و نتیجه گیری و هم چنین ارزش یابی محل سفر، مدیریت و برنامه ریزی از مهم ترین ویژگی های سفر علمی و اردوهای آموزشی است.
دانش قبل از سفر و اطلاعات راجع به کشور ابتدایی ترین و اولین نیازی است که احساس می شود دانش آموزان می بایست آشنایی و شناخت کافی راجع به آنها داشته باشند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi