نواخته شدن زنگ ملی گردشگری در دبیرستان شهید امامی آل آقا
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 4122

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTAt- صبح امروز زنگ ملی گردشگری با حضور مقامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین وزارت آموزش و پرورش تهران از جمله سرپرست معاونت گردشگری جناب آقای مهندس عامری، جناب آقای یزدانی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش، سرکار خانم میرسعید قاضی رئیس آموزش و پرورش منطقه 10 تهران و جناب آقای منوچهر جهانیان دبیر طرح ملی زنگ گردشگری به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شهید امامی آل آقا و همزمان در کلیه مدارس کشور به صدا در آمد.
در ابتدای برنامه رئیس آموزش و پرورش منطقه 10 تهران با اشاره به اهمیت روز دانش آموز و گردشگری گفت: این طرح فرصتی است مناسب تا مسئولین سازمان میراث فرهنگی و آموزش و پرورش بتوانند با تنظیم تفاهم نامه و همکاری های فیما بین و با اختصاص تسهیلات و خدمات گردشگری، اردوها و بازدیدهای دانش آموزی را جهت آشنایی با جاذبه ها و آثار تاریخی پیشینیان فراهم نمایند و دانش آموزان نیز بتوانند با بهره برداری از دانش نوین و امکانات علمی در خصوص معرفی تاریخ و فرهنگ غنی ایران اسلامی گام بردارند.
وی مردم ایران را با گویش ها ی مختلف دارای یک فرهنگ غنی و اصیل ایرانی اسلامی دانست که به نوبه خود می تواند ایران را به همه ملت ها معرفی کند.
دبیر طرح زنگ ملی گردشگری نیز با ارائه توضیحیاتی درباره این طرح گفـت: این طرح از سال 1386 و در دولت نهم با همکاری و حمایت های بعدی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و نوآوری سابق در تهران آغاز گردید که در سال های بعد بصورت نمادین در تهران و بعد در سراسر کشور نواخته شد.
یکی دیگر از برنامه های این طرح حضور بیش از 5000 نفر از اساتید دانشگاهی و کارشناسان بخش گردشگری در مدارس و مراکز آموزش عالی کشور بود که با ایراد سخنرانی به معرفی صنعت گردشگری پرداختند.
رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران هدف از این طرح را درونی کردن فرهنگ گردشگری در بین دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان با یادگیری و شناخت جاذبه ها و میراث فرهنگی کشور، به عنوان معرف این آثار بین خانواده ها و عموم جامعه مطرح می باشند که نقش مهمی را در فرهنگ سازی این امر ایفا می کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم در آینده علاوه بر اجرای زنگ ملی در مدارس، یک واحد درسی با عنوان گردشگری در کلیه مقاطع تحصیلی گنجانده شود که دانش آموزان بتوانند از این طریق بصورت علمی با پدیده های طبیعی و میراث باستانی کشور خود آشنا شوند و در مراحل بالاتر از مقوله گردشگری بصورت علمی و تخصصی شناخت کافی پیدا کنند.
یزدانی معاونت پرورش وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: در سایه رشد و بالندگی این ملت، آتیه سرشار از موفقیت را می توان مشاهدهخ کرد که با پرداختن به ابعاد مختلف تواتمندیها، مهارتها، مسائل علمی آموزشی زمینه ساز این شکوفایی است که یکی از این ابعاد بحث آشنایی، مواجهه و اثرپذیری از مجموعه گرانقدری است که از گذشتگان به جای مانده که از آن به عنوان میراث فرهنگی یاد می کنیم.
وی همچنین با اشاره به اهمیت میراث معنوی و مذهبی کشور گفت: رشادت های زنان و مردان غیور ایرانی در صحنه های انقلاب اسلامی و آثار برجای مانده از آن یکی از مهم ترین مواریث معنوی کشور عزیزمان می باشد که مایه مباهات و افتخارات ملی در طول سالیان گذشته بوده که این گنجینه و اماکن مذهبی و اسلامی همیشه مورد توجه جهانگردان و گردشگران داخلی و خارجی می باشد.
مهندس عامری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز با اشاره به سند چشم انداز دولت دهم گفت: کشور ایران با دارا بودن طبیعت چهارفصل و پتانسیل های گردشگری فراوان در سطح جهان، باید هرساله 20 میلیون گردشگر بپذیرد و در این راستا برای آشناسازی آنان با نقاط مختلف کشور، جاذبه ها، آیین و رسوم، صنایع دستی و ... بتوانیم از قشر تحصیلکرده به عنوان معرف این میراث گرانقدر استفاده نماییم.
وی با تاکید بر اهمیت برگزاری طرح زنگ ملی گردشگری افزود: آشناسازی دانش آموزان با مواهب و آثار میراث فرهنگی، سفر، کسب تجربه، علم آموزی و آشنایی با صنعت گردشگری که می تواند در فقرزدایی نقش مهمی داشته باشد، یکی از مهم ترین اهداف در راستای شناساندن این میراث گرانقدر به جهان می باشد.
معاون گردشگری کشور نیز آشنایی دانش آموزان با مشاغل مرتبط با گردشگری را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد و اظهار امیدواری نمود با فرهنگ سازی بیشتر و بحث آشنایی با پتانسیل های ایران در بین نسل جوان و با همکاری دولت بتوانیم قدم های موثری را در این زمینه برداریم.
وی در پایان با طرح چند سوال گردشگری افزود: به چند نفر از کسانی که به سوالات مطرح شده پاسخ صحیح دهند اردوی سفر به مشهد مقدس اهدا می گردد.


گالری تصاویر
4656
119
139
254
277
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi