دكتر محمدحسن گنجي پدر علم جغرافياي ايران:پیشنهاد انتشار مجله بين المللي خليج فارس را به زبانهاي زنده دنيا
دوشنبه 12 اردیبهشت 1390 بازدید: 2669

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، وي از طرف جامعه جغرافيدانان ايران اطمينان خاطر داد كه امكان نوشتن و ترجمه اين مجله را دارند تا از اين طريق بتوانند مسئله خليج فارس را در دنيا باز كنند.
مرد سال جهانی هواشناسی در سال 2011 نيز با تاكيد بر نام خليج فارس گفت: زندگي مردم با دريا پيوند خورده است و هر جا دريا باشد مردم نيز در كنار آن سكونت مي كنند و از آنجايي كه تاريخ به ياد دارد نام اين خليج به دليل ساكنين پارسي مجاور آن خليج فارس ناميده شده است.
در طول تاريخ چندهزار ساله هيچ وقت بحث تحريف نام خليج فارس مطرح نبوده است و در تمامي نقشه هاي يوناني و كتيبه هاي باقي مانده از دوره حمورابي از خليج فارس صحبت شده است.
وي افزود: تحريف نام خليج فارس اولين بار توسط خاندان سلطنتي محمدپاشا در مصر صورت گرفت. تمدن مصري بهترين تمدن جامعه اعراب بوده است و لذا قصد داشتند تمدن مصر همه جا را فراگيرد و تمامي امكانات را مال خود كنند كه بدين ترتيب نام اين خليج را خليج عربي گذاشتند كه تبليغات بسيار زياد با هزينه هاي هنگفت براي تغيير نام آن پرداختند.
وي هم چنين اظهار داشت: باستان شناسي جزيره قشم تقريبا هنوز دست نخورده است و اگر شروع به كاووش نماييم مدارك زيادي در تاييد نام خليج فارس پيدا خواهيم كرد.


مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi