برگزاری چهارمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان در کویر مصر
شنبه 24 اردیبهشت 1390 بازدید: 3334


به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا)- چهارمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان با حضور اساتید و کارشناسان بنام این حوزه از جمله دکتر پرویز کردوانی چهره ماندگار کویر و بنیانگذار مرکز تحقیقات مناطق کویری و بیابانی ایران و جمعی از اساتید و دانشجویان توسط مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران در تاریخ 29 و 30 اردیبهشت ماه در کویر مصر شهرستان نائین برگزار می گردد.
منوچهر جهانیان رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران در این باره گفت: کشور ایران دارای مناطق کویری بسیار زیبا و منحصر بفرد با جذابیت های خاص کویری، نمکزار و گونه های مختلف گیاهی می باشد که به لحاظ جغرافیایی و ژئوتوریستی حائذ اهمیت است و از آنجا که به دلايلي چون ناشناخته بودن جذابيت‌هاي كوير و چگونگي سفر به اين نقاط پست، نتوانسته است در توسعه صنعت گردشگري جايگاه خاصي را به خود اختصاص دهد، لذا این مرکز در نظر دارد با برگزاری دوره های مختلف کویرنوردی و کویرشناسی در سطح کشور به معرفی هر چه بیشتر این پدیده طبیعی بپردازد.
وی یادآور شد: باتوجه به اهمیت این موضوع در بحث گردشگری و همچنین استقبال گسترده علاقمندان به این حوزه و پس از برگزاری موفق سه دوره کویرنوردی در مناطق کویری سمنان و مرنجاب، چهارمین دوره از این برنامه، در کویر مصر که در حاشیه کویر مرکزی در بخش خور و بیابانک شهرستان نائین قرار دارد برگزار می گردد.
عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی توسعه سفرهای علمی- فرهنگی دانشجویی در راستایی آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با میراث طبیعی کشور، معرفی و تقویت جایگاه کویر و کویرنوردی در صنعت توریسم، تقویت روحیه خلاقیت و نوگرایی در عرصه گردشگری را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.
وی در پایان بازدید از روستا و نخلستانهای زیبای مصر و فرحزاد در دل کویر مرکزی ایران و رمل های شن روان آن، بازدید از روستای زیبای گرمه و قلعه ساسانی روستا، پیاده روی در دل زیباترین تپه های شن روان، گشت شبانه در دل کویر، بازدید از نیزار مرتفع و زیبای مصر، بازدید نمائی از طبیعت شگفت انگیز " کوه جن "، بازدید از دریاچه شگفت انگیز خور و بیابانک، معرفي پوشش گياهي و جانوري توسط دكتر كردواني و رصد ستارگان در شب را از مهم ترین برنامه های این دوره برشمرد.

 

- لازم به ذکر است مسیر حرکت به کویر مصر از محور دامغان به جندق و اقامت در روستای فرحزاد، اقامتگاه طباطبایی می باشد.

•  دانشجویان و علاقمندان به حضور در این بازدید می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 66491222-66491136 تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi