تقدیر از اعضاي كميته هاي علمي، داوري و دبيرخانه هفتمين همايش ملي خليج فارس توسط ریاست جهاددانشگاهی
سه شنبه 21 تیر 1390 بازدید: 2726


به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، طی مراسمی با حضور کلیه دست اندرکاران هفتمین همایش ملی خلیج فارس و با حضور رئیس جهاددانشگاهی از برگزاری موفق هفتمین همایش ملی خلیج فارس و همچنین دبیر و اعضای دبیرخانه این طرح ملی فرهنگی و گردشگری تشکر و قدردانی شد.
در این جلسه دکتر یادگاری رئیس جهاددانشگاهی از برگزاری موفق این همایش اظهار خرسندی کرد و تاکید نمودند: خليج فارس ريشه در هويت ملي، تاريخي و فرهنگي ما دارد و لذا ما در بررسی جایگاه واقعی خلیج فارس نیاز به گستردگی و زمینه سازی برای پژوهشگران و محققان داریم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: باید زمینه ای فراهم گردد تا فرهیختگان بیشتری بتوانند در این همایش شرکت کنند و با ارائه ایده ها و نقطه نظرات علمی و پژوهشی خود موجبات ارتقاء و ثمربخشی آن را بوجود آورند.
وی همچنین در پایان سخنان خود تاکید نمود که همایش خلیج فارس باید به سمت و سوی عمیق شدن گام بردارد تا امکان اجرایی نمودن داده های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف خلیج فارس فراهم آید.
وی در پایان آمادگی خود را جهت ایجاد یک کمیته علمی ثابت از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام نمود تا این همایش اثرات مفیدی را در آینده ای نزدیک برجای گذارد.
منوچهر جهانیان رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران گفت: هفتمین همایش ملی خلیج فارس به لحاظ کمی و کیفی از رشد و ارتقاء بیشتری برخوردار بوده است. بطوریکه مقالات ارسالی به دبیرخانه نسبت به دوره های گذشته افزایش داشته و به لحاظ کیفی از سطح علمی-پژوهشی برخوردار بوده تا جایی که می توان مقالات این همایش را با مقالات فصلنامه ها و مجلات علمی-پژوهشی مطابقت داد.
دکتر محمد حسن گنجی پدر علم جغرافیای ایران نیز در ادامه مراسم گفت: در دو دهه اخیر هیچ فضایی در محدوده جمهوری اسلامی ایران به اندازه خلیج فارس مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته است چرا که اهمیت موضوع برسر نام خلیج فارس است که بارها مورد حمله از خارج کشور قرار گرفته است و این امر موجب شده تا 7 دوره متوالی به بررسی و مطالعه حوزه خلیج فارس بپردازیم.
وی با تاکید بر نام خلیج فارس افزود: کشور آمریکا در اطلس 2010 جغرافیایی خود، خلیج فارس را با نام خود خلیج فارس یادکرده ولی در نقشه ای که در رابطه با عربستان و ایران نوشته به نام خلیج ذکر شده که در توضیحات آن درج شده "این آبراهه در سالیان دراز خلیج فارس نامیده می شده است" و لذا ما باید کاری کنیم تا مسئله خلیج فارس در آثار جغرافیایی و اطلسهای خارج از کشور تغییر پیدا کند.
در پایان مراسم اساتید حوزه های مختلف خلیج فارس و کمیته علمی داوران به ارائه راهکارها و پیشنهاداتی در جهت بهبود و ارتقاء سطح همایش پرداختند که عبارتند از: رفع شکاف فرهنگی بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اعمال سیاست صلح طلبانه و مسالمت آمیز جهت رفع اختلافات منطقه، تاسیس کمیته ملی دائمی برای اجرای طرح ها و مقالات ماندگار، تقویت جنبه های علمی-پژوهشی همایش و شناسایی کمبودهای حوزه خلیج فارس، احیاء نمودن اسامی فارسی موجود در جزایر خلیج فارس، به روزآوری اسناد و اطلسهای تاریخی و تجدید چاپ آنها، تغییر رویکرد همایش خلیج فارس با بعد بین المللی و ایجاد ارتباط با جهان خارج و سفارت خانه ها، تاسیس یک استان مشتمل بر جزایر خلیج فارس و ... .
در پايان نيز از اعضاي كميته علمی و داوری،‌ دبيرخانه‌،‌ خبرنگاران ايسنا، ايرنا و باشگاه خبرنگاران جوان و برگزيدگان بخش مسابقه‌ي پايگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران با اهداي لوح تقدير و تنديس همايش ملي خليج هميشه فارس، با حضور رييس‌جهاد دانشگاهي و رييس مركز گردشگري علمي ـ فرهنگي جهاد دانشگاهي تجليل شد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi