دکتر ابراهیم مقیمی:
شنبه 25 تیر 1390 بازدید: 3160

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، دکتر ابراهیم مقیمی معاون آموزشی دانشکده جغرافیا در مراسم تقدیر از اعضای کمیته علمی و داوری هفتمین همایش ملی خلیج فارس گفت: مسئله چالش برسر نام خلیج فارس مسئله دو دهه اخیر است که سرآغاز آن با چاپ مقاله ای در  مجله کشور کویت بوده است.
استاد دانشگاه تهران گفت: مسئله خلیج فارس باید از دو منظر تاریخی و سیاسی بررسی شود. از منظر تاریخی وجود ادله ها و مستندات مختلف در طول تاریخ دلالت بر نام خلیج فارس داشته و اما از منظر سیاسی حل این مسئله نیاز به یک عقل و شعور سیاسی دارد.
وی افزود : جهان کنونی به دنبال مسالمت، همکاری و هماهنگی و نو دوستی است و مسئله کنونی خلیج فارس می تواند یک شکاف فرهنگی بین کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران باشد که وظیفه ماست تا با اعمال سیاستی صلح طلبانه و دعوت از مسئولان منطقه به رفع این موانع بپردازیم.
وي تأكيد كرد: ما بايد تقويت‌كننده‌ي جنبه‌ي صلح و دوستي خليج فارس باشيم و با دعوت از انديشمندان جهان، اين موضوع را از منظر سياسي‌، علمي و تاريخي به سرانجام برسانيم. ما هرچه زيبايي داشته باشيم و فقط خودمان بدانيم، براي جهان كافي نيست، چون تجلي آن به اقدامات جهاني نياز دارد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi