برگزاری اختتامیه دومین جشنواره عکس دانشجویی جاذبه های گردشگری ایران در جزیره زیبای قشم
شنبه 14 آبان 1390 بازدید: 3109

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، صبح امروز اختتامیه دومین جشنواره عکس دانشجویی جاذبه های گردشگری ایران با حضور دکتر محمدحسین یادگاری ریاست جهاددانشگاهی، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو معاون آموزشی جهاددانشگاهی، مهندس دریانورد فرماندار جزیره قشم، دکتر ریخته گر معاون هماهنگی سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از دانشجویان در تالار بین المللی رشد برگزار شد.
در ابتدای مراسم منوچهر جهانیان دبیر جشنواره عکس دانشجویی با ارائه توضیحاتی در این باره گفت: دومین دوره جشنواره عکس دانشجویی جاذبه های گردشگری ایران با اعلام فراخوان عمومی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در محورهای مختلف گردشگری مذهبی، تاریخی-باستانی، هنرهای سنتی، طبیعی، و گردشگری معنوی آغاز گردید که طی آن تعداد 25000 توسط دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی افزود: تصاویر دریافتی توسط هیات داوران طی سه مرحله داوری شد که در مرحله اول 12000 قطعه عکس، در مرحله دوم 3000 قطعه و نهایتا در مرحله سوم تعداد 300 قطعه عکس از بهترینها برگزیده،و در قالب نمایشگاه و همچنین انتشار کتاب "ایران را ببینیم" با زیرنویس فارسی، عربی و انگلیسی در اختیار عموم علاقمندان قرار گرفت.
رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران یادآور شد:آثار ارسالی بر اساس تکنیکها و فنون روز عکاسی داوری شده است که امیدواریم با برپایی این نمایشگاه توانسته باشیم در معرفی آثار و جاذبه های گردشگری کشور هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی گامی موثر برداشته باشیم.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی همچنین افزود: گردشگری به عنوان یک نیاز فرهنگی در سبد خانوارها محسوب می شود و مانند گذشته به عنوان یک کالای لوکس فقط به یک قشر خاص محدود نمی گردد بلکه در حال حاضر تمامی اقشار مختلف جامعه علاقمند به شناخت آثار تاریخی و میراث ملی کشورشان می باشند.
وی خاطرنشان کرد: عکس و زبان تصویر گویای جاذبه های گردشگری کشور است که کمترین هزینه را برای درک و شناخت مخاطب از دنیای پیرامون خود بهمراه دارد که در ان می تواند از مناطق کمتر شناخته شده و یا ناشناخته اشنا شوند.
در ادامه مراسم دکتر ریخته گر معاون هماهنگی سازمان منطقه ازاد قشم با تاکید بر اهمیت مقوله گردشگری در جزیره قشم گفت: مقوله گردشگری در مناطق آزادی همچون جزیره قشم که دارای پتانسیلهای بالای طبیعی می باشد از ویژگی خاصی برخوردار است که می تواند این جزیره عجایب هفتگانه را به محیطی جذاب تبدیل کند.
همچنین دکتر دریانورد فرماندار جزیره قشم در ادامه گفت: قشم به لحاظ وجود مواهب طبیعی از جمله جزایر زیبای لارک و هنگام و همچنین جزیره هرمز به عنوان بهشت زمین شناسان دنیا دارای جایگاه خاصیست که باید در سطح کشور با نگاه ویژه ای به آن پرداخته شود.
در ادامه مراسم دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو معاون آموزشی کشور با تاکید بر اهمیت گردشگری و شناخت جایگاه آن در عرصه های داخلی و بین الملل گفت: براساس آمار پیش بینی شده توسط شورای جهانگردی ایران، می توانیم بگوییم که گردشگری ایران در آینده ای نه چندان دور، یکی از محورهای توسعه کشور عزیزمان خواهد بود.
وی افزود: بر اساس این آمار پیش بینی می گردد ایران در سال 2020 در حیطه گردشگری در اشتغال، درآمد ملی و حضور گردشگران خارجی به پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد رسید و این پیش بینی ها منطبق با روند روبه رشد گردشگری کنونی ایران می باشد.
وی یادآور شد: ایران از لحاظ دارا بودن منابع گردشگری جزء ده کشور اول جهان می باشد که این منابع صرفاً جهت رشد گردشگری کفایت نمی کند بلکه ترکیب منابع مهم است و اینکه باید منابع را با شناسایی و برنامه ریزی به محصول گردشگری تبدیل کنیم. یکی ازاین محصولات عکس است که می تواند مقصد گردشگر و جاذبه هایش را مشخص کند. در واقع ما می توانیم از عکس در تصویرسازی ایران به علاقمندان داخلی و خارجی استفاده نماییم.
در پایان مراسم دکتر محمدحسین یادگاری ریاست جهاددانشگاهی کل کشور نیز باارائه تعاریفی از جایگاه جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی یعنی کوشش، پژوهش و آموزش و مکانی برای ورود دانشجویان درزمینه های مختلف علمی-پژوهشی.
وی در ادامه سخنان خود از مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران به عنوان یکی از مهمترین مراکز جهاددانشگاهی یاد کرد که جایگاه خوبی برای اجرای فعالیتهای فرهنگی- آموزشی می باشد.
رئیس جهاددانشگاهی همچنین ابراز داشت: ما برای شناساندن توانمندیهای گردشگری ایران اسلامی نیاز به تبلیغ به طرق مختلف داریم که بحث تصویرسازی و برپایی جشنواره هایی همچون جشنواره عکس دانشجویی جاذبه های گردشگری ایران تبلیغ خوبی برای رشد و توسعه گردشگری در سطح داخلی و خارجی محسوب می شود.
در پایان مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره عکس با اهداء لوح سپاس و تندیس توسط ریاست جهاددانشگاهی و مسئولین منطقه آزاد قشم تقدیر بعمل آمد. در این دوره اصغر پورمند به عنوان برگزیده محور گردشگری مذهبی، مهدی قربانی زاده برگزیده محور گردشگری روستایی، سعید کیایی برگزیده محور گردشگری تاریخی، حسین خسروی برگزیده محور باستانی، حامد نیرومند قوچانی برگزیده محور گردشگری معنوی و وحید واحدیان برگزیده محور گردشگری طبیعی معرفی شدند. همچنین از آقایان حمید فروتن به عنوان عکاس برجسته خبرگزاری ایسنا و رضوانی مدیریت جامعه هتلداران قشم تقدیر بعمل آمد.
در پایان مراسم فرماندار منطقه آزاد قشم از دکتر محمد حسین یادگاری ریاست جهاددانشگاهی به پاس همكاری با منطقه آزاد قشم در زمینه های مختلف علمی-فرهنگی با اهداء تندیس جشنواره تقدیر بعمل آمد.
لازم به ذکر است نمایشگاه مذکور به مدت یک هفته در موسسه آموزش عالی قشم جهت بازدید دانشجویان، علاقمندان و سایر عموم دایر می باشد.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi