با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر برگزار شد؛ اردوی یک روزه قم و کاشان برای دانشجویان فرش
شنبه 23 مهر 1401 بازدید: 760

دانشجویان دانشکده هنرهای کاربردی گروه فرش دانشگاه هنر در اردوی یک روزه از کارخانه رنگ رزی، قالیشویی، کارگاه قالی بافی خانگی غیر متمرکز در شهر مقدس قم، در شهر کاشان نیز از اماکن فرهنگی و خانه های تاریخی بازدید کردند.
به گزارش مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد  هنر
با همکاری دانشکده هنرهای کاربردی گروه فرش دانشگاه هنر و در راستای چهاردهمین دوره طرح ملی " ایران مرز پرگهر" اردویی یک روزه را برگزار کرد و دانشجویان رشته فرش این دانشکده ضمن بازدید از کارخانه رنگ رزی، قالیشویی، کارگاه قالی بافی خانگی غیر متمرکز در شهر مقدس قم، در شهر کاشان نیز از اماکن فرهنگی و خانه های تاریخی بازدید کردند.
دانشجویان دختر رشته فرش دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر در یک اردوی دانشجویی از مراحل مختلف کارخانه رنگ رزی و مراحل مختلف تولید و رنگ کردن الیاف های مخصوص فرش بازدید کردند.
در این بازدید، دانشجویان با دستگاه های مختلف رنگ رزی و مواد شیمیایی به کار رفته در آنها و همچنین مواد طبیعی از نزدیک آشنا شدند و مراحل شستشوی کرک را برای آماده سازی مراحل رنگ رزی ضمن توضیحات کارشناس از نزدیک ملاحظه کردند.
بعد از بازدید از کارخانه رنگ رزی، دانشجویان به یکی از قالیشویی های فرش دست بافت رفتند و از مراحل مختلف شستشوی فرش از ابتدا تا مراحل خشک کردن، پراخت، مرمت و... بازدید کردند.
دانشجویان رشته فرش دانشگاه هنر در بازدید از کارگاه قالی بافی خانگی از نزدیک با روش های فرش بافی ضمن توضیحات کارشناس آشنا شدند.
در این بازدید دکتر زهرا احمدی از اساتید رشته فرش دانشگاه هنر همراه دانشجویان بود.
بعد از اتمام بازدید از کارخانه رنگ رزی، قالیشویی و کارگاه قالی باقی دانشجویان به در سفری کوتاه به شهر کاشان از مراکز تاریخی آن بازدید کردند.
 

گالری تصاویر
1
2
3
4
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi