جمال رحیمیان: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت خودساخته در مکتب فرهنگی-تربیتی اسلام و انقلاب است
سه شنبه 24 آبان 1401 بازدید: 319


دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در آیین افتتاحیه نخستین دوره تورهای دانشجویی امید و مقاومت در قالب طرح هماهنگ " سرای امید، ایران" دانشجویان شرکت کننده در این مراسم را مورد خطاب قرار داد و گفت: برای زیارت مرقد کسی قدم برداشته‌اید که مظهر عطوفت و مهربانی در بین دوستان و اشداء علی الکفار هم در مقابل دشمنان بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در مراسم افتتاحیه طرح «سرای امید؛ ایران» که توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی سازمان دانشجویان ایران باهمکاری جهاد دانشگاهی کرمان در تاریخ ۱۹ آبان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، دانشجویان شرکت کننده در این مراسم را مورد خطاب قرار داد و گفت: برای زیارت مرقد کسی قدم برداشته‌اید که مظهر عطوفت و مهربانی در بین دوستان و اشداء علی الکفار هم در مقابل دشمنان بود.
رحیمیان ادامه داد: معتقدم اگر شهید سلیمانی در کسوت پاسداری هم نبودند، حتما الگو بودند و در هر رشته‌‌ی دیگری که می‌بودند قطعا الگویی برای ما بودند زیرا ایشان یک شخصیت خودساخته در مکتب فرهنگی - تربیتی اسلام و انقلاب است.
وی در ادامه افزود: این شخصیت خودساخته از روستاهای دورافتاده کرمان شکل گرفت و تا جایی رفت که رسانه‌های بین‌المللی از ایشان به عنوان ژنرال سلیمانی که تعیین‌کننده سرنوشت نبرد بزرگ در منطقه است، یاد می‌کنند و این باعث افتخار همه جهان اسلام، تشیع و ایران است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور شناختن شخصیت سردار سلیمانی را امری واجب دانست و در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: در کارهای خود شهید سلیمانی را الگو قرار داده و اگر بناست راه ایشان را ادامه دهید، حتما وصیت‌نامه ایشان را مطالعه کنید.
رحیمیان با اشاره به تذکرهای مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین عنوان کرد: در وضعیت کنونی، جهاد تبیین وظیفه همه است و این امر محدود به دولت‌ها نیست و همه دانشجویان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها باید به فتوای جهاد تبیین بپردازند و باید کارهایی با رویکرد مکتب شهید سلیمانی را انجام داده تا در روز قیامت در مقابل ایشان سرافکنده نباشیم.
وی ادامه داد: انشالله مسیر پیش رو را باید با تامل و تفکر پیش خواهیم برد و بدون شک وعده خدا محقق خواهد شد و پیروزی با حزب الله است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور خطاب به دانشجویان گفت: در کنار مرقد مطهر سردار دل‌ها عهد ببندید، به جهاد تبیین که فریاد و خواسته مقام معظم رهبری است، عمل کنیم.
رحیمیان در پایان تصریح کرد: در این طرح قصد داریم  تا پایان سال، هر ماه  یک اردوی دانشجویی با هدف آشنایی دانشجویان با شخصیت‌ها و ارزش‌ها و معارف محور مقاومت و همچنین با میراث فرهنگی این استان به کرمان بیاوریم و درخواست داریم که نمایندگان کرمان در جهت تامین مالی این طرح به ما کمک کنند.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi