در برنامه تقدیر از همرزم و همراه شهید سلیمانی مطرح شد: سردار سلیمانی سراسر امید، تقوا و رشادت بود
سه شنبه 24 آبان 1401 بازدید: 641

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، سردار محمدرضا حسنی سعدی از یاران و هم‌رزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم افتتاحیه طرح «سرای امید؛ ایران» که توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی سازمان دانشجویان ایران باهمکاری جهاد دانشگاهی کرمان در تاریخ 19 آبان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد به بیان خاطراتی از سردار سلیمانی در حلب و سوریه پرداخت و گفت: سردار سلیمانی در حلب بیش از 12 روز محاصره بود اما لحظه‌ای اضطراب نداشت و به عبادت و مطالعه می‌پرداخت و در عین حال فرماندهی می‌کرد.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی با امید به خداوند در خطرناکترین جبهه‌ها می‌رفت و خسته و ناامید نمی‌شد و زمانی که 80 درصد خاک سوریه دست دشمن بود، حاج قاسم وارد خاک سوریه شد و با سرعت بسیار زیاد به دیدار بشار اسد رفت و گفت اگر قصد مقاومت داشته باشید، ما هم می‌مانیم و مقاومت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه 70 کشور برای زیارت مزار سردار سلیمانی به کرمان آمدند، افزود: حاج قاسم همچون شیشه عطری بود که همه جا را معطر کرد و هزاران حاج قاسم از خون این شهید رویید.
حسنی سعدی یادآور شد سردار سلیمانی با توکل به خدا و اعتمادی که به نصرت الهی داشت ماموریت‌ها را می‌پذیرفت و به دل خطرها میرفت و چهل و یک سال با تلاش شبانه روزی مایوس نشد، بلکه دشمنان را مایوس می‌کرد.
او با بیان اینکه ناامیدی و یاس در چهره و صحبت‌های شهید سلیمانی نشان داده نمی‌شد افزود: حاج قاسم از حلقه تنگ محاصره دشمنان عبور می‌کرد و سراسر امید، تقوا و رشادت بود.
حسنی سعدی تاکید کرد: اخلاص، اطاعت از ولایت، تدبیر و دوراندیشی، پرکاری، تواضع، ساده زیستی، شجاعت و شهامت از جمله بیست و پنج ویژگی شاخصی است که برای سردار سلیمانی برشمرده‌اند.
همچنین  در ادامه مراسم، سازمان دانشجویان ایران از رشادت‌ها و دلاوری‌های ایشان تجلیل بعمل آورد.
گفتنی است سردار حسنی سعدی از یاران نزدیک و دیرین شهید سلیمانی بوده است که در زمان حضور سردار سلیمانی در استان کرمان به همراهی ایشان و ساماندهی امور می‌پرداخته است.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi