تکریم از خانواده شهدای مدافع حرم در آیین افتتاحیه طرح «سرای امید، ایران»
سه شنبه 24 آبان 1401 بازدید: 704


در آیین افتتاحیه اولین دوره تورهای دانشجویی امید و مقاومت (تداوم) در قالب طرح «سرای امید، ایران» از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، شهید غلامرضا لنگری‌زاده و شهید محمدعلی حسینی تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در آیین افتتاحیه اولین دوره تورهای دانشجویی امید و مقاومت (تداوم) در قالب طرح «سرای امید، ایران» که توسط مرکز علمی-فرهنگی گردشگری سازمان دانشجویان ایران و با حضور دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، دکتر علی بیگ‌زاده معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار کرمان و حجت‌الاسلام حسن علیدادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان و دکتر رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان ایران برگزار شد، از خانواده دو شهید مدافع حرم تجلیل شد.
بر اساس این گزارش در این مراسم از خانواده شهید لنگری‌زاده (مدافع حرم ایرانی) و شهید محمدعلی حسینی (مدافع تیپ فاطمیون افغان) تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است، شهید «غلامرضا لنگری‌زاده»، ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در شهر کرمان  به دنیا آمد. او در  شهریور ماه ۱۳۹۶ پس از گذراندن آموزش‌های لازم به سوریه اعزام شد و تا لحظه شهادت به ایران برنگشت، و زمانی که فرزند دوم ایشان به دنیا آمد وی در سوریه در حال انجام وظیفه بود. وی به دلیل شرایط کاری و احساس  مسئولیت که می‌کرد  پس از تولد فرزندش درخواست کرد تا زمینه حضور خانواده‌اش در سوریه فراهم شود.
وی سرانجام پس از دو هفته از برگشت خانواده‌شان همانطور که خودش به خانواده‌اش عنوان کرده بود که «شما  به سوریه بیایید و برگردید من به شهادت می‌رسم»، در پنجم بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.پیکر پاکش پس از انتقال به ایران بر دوش امت کرمان و بسیجیان ولایت‌مدار کرمان تشیع و در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.
همچنین گفتنی است، شهید محمدعلی حسینی از شهدای تیپ فاطمیون و از شهدای جوان افغان است که در سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهر وی در گلزار شهدای کرمان دفن شده است.  تواضع، مظلومیت و غربت سه خصیصه مشترک رزمندگان مهاجری است که با عشق دفاع از حرم حضرت زینب(س) به مهاجرت دیگری دست زدند و چه زیبا مصداق واژه قرآنی مهاجران به سمت خدا را معنا کردند.

گالری تصاویر
1
2
3
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi