راه‌اندازی دفاتر گردشگری مازندران در کشورهای همسایه و عربی
شنبه 6 خرداد 1402 بازدید: 251
به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس بنیاد ملی توسعه پایدار گردشگری از راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری مازندران در کشورهای همسایه و عربی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد طالع ماسوله صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی میراث فرهنگی از راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری مازندران در کشورهای عربی و همسایه خبر داد و با بیان اینکه مازندران ۳۳ برابر سنگاپور وسعت دارد، گفت: تولید ناخالص ملی این کشور ۴۸۰ میلیارد دلار است و در این زمینه جزو پنج کشور پیشرفته به شمار می‌رود.
طالع ماسوله با اعلام اینکه امروز تصویر کشورها، تصویر از بازارهاست، تصریح کرد: دنیا در تاریخ خود به شمالی‌ها افتخار می‌کرد اما دچار فقر هستیم و نتوانستیم گردشگری را به گونه‌ای توسعه دهیم که مانند سنگاپور یک میلیون گردشگر داشته باشیم.
رئیس بنیاد ملی توسعه پایدار گردشگری کشور ادامه داد: با طبیعت خدادادی مازندران چه کردیم و به زمین خودمان تجاوز کردیم و بیش از ۷۰ هزار هکتار از جنگل‌های گیلان را در شش دهه نابود کردیم. وی با بیان اینکه هر کلنگی که با مطالعه و دانش فرود آید خوب است اما توریست خارجی تصور می‌کند ما دشمن طبیعت‌مان هستیم، گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار جاذبه در کشور داریم و باید برای حفظ آن تلاش کرد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه باستان شناسی وزارت میراث فرهنگی نیز در این نشست با بیان اینکه مازندران دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی بوده و از فرهنگ و میراث غنی برخوردار است، اظهار داشت: کارهای پژوهشی که تاکنون انجام شده در مرحله گزارش باقی مانده و هنوز به مرحله چاپ و انتشار نرسیده است.
محمدرضا خلعتبری با اشاره به اینکه کار پژوهشی به‌صورت دوره‌ای در استان فعال نشده است، افزود: مستندسازی و پژوهش، تحلیل موضوعات مختلف، چاپ و انتشار از نتایج کار تحقیقاتی و پژوهشی است که باید در دستورکار قرار گیرد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه باستان شناسی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: متأسفانه اقدامات پژوهشی در حد مستندسازی باقی مانده و به مرحله چاپ نمی‌رسد که باید برنامه ریزی صورت گیرد.
خلعتبری یکی از نمونه تحقیقات پژوهشی در استان مازندران که هنوز پژوهش و انتشار آن انجام نشد را منطقه ایزگام دشت رامسر عنوان کرد واز میراث فرهنگی مازندران خواستار توجه به مقالات پژوهشی است.
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi