بازدید دانشجویان دانشگاه الزهرا از مرکز متابولیسم دیابت و چاقی پژوهشگاه رویان
چهار شنبه 24 خرداد 1402 بازدید: 497

به گزارش مرکز گردشگری سازمان دانشجویان ایران، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، هجدهمین دوره طرح ملی "ایران مرز پرگهر" را در روز دوشنبه 8 خردادماه 1402 از ساعت 9 الی 10:30 در مرکز متابولیسم دیابت و چاقی پژوهشگاه رویان برگزار کرد.
در ابتدای بازدید آقای رضایی، مدیر بخش زبرافیش مرکز رویان، به توضیح و شرح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و مطرح کرد که این مرکز تنها مرکز زبرا فیش در ایران است.
مدیر این بخش به طور مختصر مراحل و روند اجرای آزمایشات در مرکز را شرح داد و تصاویری از آزمایشاتی که در این مرکز انجام شده به دانشجویان ارائه کرد.
در ادامه به پخش تصاویری از ماهی‌های مهندسی شده و ارائه توضیحات تخصصی پرداخت و افزود: این نوع ماهی به علت ژنوم مشابه به انسان، بعد از موش، دومین نمونه تحقیقاتی در مراحل کشف دارو می‌باشد.
در ادامه پرسش و پاسخ بین دانشجویان و مدیر بخش مربوطه صورت گرفت و دانشجویان در خصوص آینده کار در این حوزه و تخصص مربوط به انجام آزمایشات و فعالیت‌های مرکز متابولیسم  دیابت و چاقی پژوهشگاه رویان به گفت و گو پرداختند.
در انتها دانشجویان با راهنمایی مسئول بخش آزمایشگاه به بازدید از بخش بایودیسکاوری مرکز پرداختند و نمونه‌های پرورش ماهی‌های دستکاری ژنتیکی‌شده را به صورت مستقیم و در حضور کارشناسان مشاهده کردند.
 این بازدید علمی با گفت‌وگو صمیمانه دانشجویان با مدیر این بخش در مورد افتخارات مرکز متابولیسم دیابت و چاقی پژوهشگاه رویان به پایان رسید.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi