یکشنبه 15 مرداد 1402
بازدید:
456
به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی سازمان دانشجویان ایران، سومین برنامه از بازدیدهای طرح ملی «ایران، مرزپرگهر» در قالب بازدیدهای "آچار" روز سه شنبه ۲۷ تیر۱۴۰۲ با بازدید از شرکت دانش بنیان "بهسازان آب و خاک کادوس"برگزار شد. باتوجه به اهمیت شرکتهای دانش بنیان در ایجاد و توسعه اقتصاد دانش بنیان و نقشی که می تواند در راهنمایی دانشجویان داشته باشد، بخشی از بازدیدهای هجدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» در سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استانگیلان با عنوان"آچار" برای بازدید از شرکتهای دانش بنیان موفق اختصاص داده شد تا دانشجویان بتوانند با ایده پردازان، مدیران و نوآوری ها آشنا شده و اعتمادبنفس، خلاقیت را در خود ایجاد و پرورش دهند.
بر این اساس سازمان دانشجویان استان گیلان سومین برنامه این طرح را به بازدید از شرکت دانش بنیان "بهسازان آب و خاک کادوس" در استان گیلان با حضور دانشجویان اختصاص داد.
این شرکت با هدف فعالیت در صنعت آب، فاضلاب و مهندسی محیط زیست تاسیس شده است و در زمینه تصفیه آب، تصفیه فاضلاب و مدیریت پسماند فعالیت دارد. از جمله توانمندیهای شرکت آب و خاک کادوس، داشتن گروههای پژوهشی، آزمایشگاه پایلوت، آزمایشگاه آنالیز کیفی آب و پساب، طراحی دهها طرح در حوزه تصفیه و بازچرخانی انواع پساب شهری، صنعتی، بیمارستانی و آبهای کشاورزی، ارزیابی زیست محیطی، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی هوا است.
گفتنی است، طرح ملی «ایران، مرزپرگهر» هر ساله با هدف بازدید نظاممند دانشگاهیان از مقاصد فناورانه، تاریخی و طبیعی کشور توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار میشود. این اردو در راستای اجرای این طرح ملی و با هدف مهارت افزایی و آشنایی دانشجویان با بازار کار حوزههای تخصصی برگزار میشود.
مصاحبه با دکتر علیرضا پنداشته، مدیر شرکت دانش بنیان بهسازان آب و خاک کادوس:
1. ایده اولیه شما در رابطه با تأسیس و راهاندازی شرکت چه چیزی بوده است؟
همیشه خواسته ام این بود بتوانم در بستر دانشگاه باشم اما در ارتباط با صنعت به همین علت رفتم سراغ شرکت های دانش بنیان/از سال 97 با توجه به تجارب گذشته توانستیم اینکار را اغاز کنیم.
2. نوع مدیریت شما تا چه اندازه در پیشترفتتان تاثیرگذار بوده است؟
ارتباط خوب من با همکاران باعث پیشرفت شرکت شده و من همیشه از حضور دانشجویان فعال استقبال کرده ام. همیشه اخلاق برایم اولویت بوده است.
3. مقدار تأثیرگذاری ایدة "ساختن ایران قوی" در موفقیتتان چه مقدار بوده است؟ در یک سفری که به آلمان داشتم وقتی دیدم انها ازمایشگاهشان را به ما نشان نمی دهند باعث شد با توان بیشتر تلاش کنم برای رشد و پیشرفت کشور.
4. در رابطه با کارآفرینی بهصورت مستقیم و غیرمستقیم برای چند نفر اشتغالزایی کردهاید؟ بیش از 120نفر
5. وجه تمایز کار شما با افراد دیگر این حرفه در چه مواردی است؟
تحقیق و توسعه، ما را متمایز می کند.
6. یکی از مهمترین پشتوانههای یک کارآفرین نقدینگی و سرمایه مالی است. بهعنوان یک کارآفرین این موضوع را چطور ارزیابی میکنید؟ نقدینگی بسیار اهمیت دارد.
7. بزرگترین مشکلات موجود در بازارکار و اقتصاد از دیدگاه شما (تولید، عرضه و فروش) کدام است؟ دو مشکل است: بحث شناسانده شدن انها و حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان.
8. چه راهکارهایی برای ایجاد و توسعه کارآفرینی و موفقیت وجود دارد؟
دانشجویان درس را برای درس بخوانند و بدانند فرد متخصص هرگز بیکار نیست.
9. آرمان و آرزوی شما (چشمانداز کسبوکار) در آستانة شروع کسبوکار چه بوده است؟
یک پلنت مهمی باید بسازیم و با پروژه هنگام در حال دستیابی به این هدف هستیم.
10. چشمانداز کسبوکار خود را در کوتاهمدت و درازمدت چگونه میبینید؟ رشد و توسعه. ساخت پلنت تخصصی.
11. چقدر در معرفی کارتان موفق بودید؟ چه راهکارهایی برای انتقال تجربیات خود به دیگران درنظر دارید تا آنها شکستهای احتمالی شما را تجربه نکنند؟ ما تلاش کردیم تا حدودی موفق بوده ایم. با به اشتراک گذاشتن علم و تجربه به دانشجویان .
12. آیا نهادهای دولتی و دستگاهها کمکی برای ایجاد و توسعه کسبوکار کردهاند یا خیر؟
خیر. و تقاضا داریم کمک کنند.