بازدید دانشجویان صنایع دانشگاه خوارزمی از شرکت ایران خودرو
یکشنبه 12 شهریور 1402 بازدید: 235
به گزارش مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی سازمان دانشجویان ایران، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی در راستای پانزدهمین اردوی طرح ملی ایران مرز پرگهر از از قسمت انبارگردانی و بخش مونتاژ شرکت ایران خودرو دیدن کردند.
انبار داری یکی از فرآیندهای بسیار حیاتی شرکتهای بزرگ تولیدی، صنعتی و بازرگانی است و یکی از وظایف حیاتی و کلیدی واحد برنامه ریزی و کنترل تولید، نظارت بر مجموعه‌ی انبارها و پی ریزی یک نظام کنترل موجودی جامع و قابل اطمینان است.
گفتنی است؛ از آنجا که کارخانه ایرانخودرو در سال 1389 رکورد تولید 755.555 دستگاه خودرو سبک برای اولین بار در تاریخ منطقه ثبت گردید و نزدیک به نیمی از سهم تولید خودرو سبک کشور در اختیار ایران‌خودرو قرار گرفت. همچنین بنا بر اعلام سازمان مدیریت صنعتی در همایش معرفی شرکت های برتر ایران، شرکت ایران‌خودرو به عنوان ”برترین شرکت ایرانی“ معرفی شد. دانشجویان رشته مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی برای آموزش و کسب مهارت انبارگردانی از قسمت انبارگردانی و بخش مونتاژ شرکت ایرانخودرو دیدن کردند.
قابل ذکر است؛ دانشجویان در این بازدید با کلیه عملیات و فعالیتهای مربوط به تهیه و دریافت موجودی مورد نیاز، کنترل موجودی انبار، نحوه استفاده از نرم افزارها در این بخش آشنا شدند و پس از آن از بخش مونتاژ 4 که شامل سالن بدنه‌سازی، روند کاری خط مکانیزه و رباتیک بدنه‌سازی ایران خودرو است مشاهده کردند، در سالن مونتاژ نیز دانشجویان با نحوه مونتاژ قطعات آشنا شدند.
گفتنی است؛ دکنر میرزا زاده، عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی در این بازدید گروه دانشجویی را همراهی کرده و ضمن بازدید به ارائه توضیحات تکمیلی می‌پرداخت.
این بازدید با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و انجمن علمی مهندسی صنایع 12 خرداد ماه برگزار شد.
شرح اجمالي اثرات منطقه‌ای پروژه:
- بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های داخلی
- ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان منطقه
اثرات ملی پروژه:
- اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم، تامین بازارهای داخلی، ایجاد فرصت رقابت با محصولات خارجی
- دستیابی به حداکثر سهم بازار داخلی
- حضور موثر و مستمر در بازارهای منطقه
- صرفه‌جویی اقتصادی در صنایع مادر کشور و جلوگیری از خروج ارز
 
 

 

گالری تصاویر
01
02
03
04
05
06
07
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi