بازدید دانشجویان از موزه گل سنگهای ایران
دوشنبه 27 شهریور 1402 بازدید: 356
به گزارش مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی سازمان دانشجویان ایران، تعدادی از دانشجویان بیوتکنولوژی - زیست شناسی دانشگاه خوارزمی در قالب طرح پانزدهم ایران؛ مرز پرگهر از موزه گل سنگهای ایران (پژوهشكده زيست فناوري سازمان پژوهش¬هاي علمي و صنعتي ايران) دیدن کردند.
گفتنی است؛ پژوهشکده زیست فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران به عنوان اولین مرکز زيست فناوري کشور در سال 1361 تأسيس شده است. پژوهشکده زیست فناوری با داشتن پايلوت پلنت زيست¬ فناوري ميكروبي، پایلوت مبارزه با ریزگردها (مالچ های زیستی) و پايلوت میکروآلگ در انجام طرح‌هاي مختلف در حوزه‌ هاي پژوهش و فناوری، آموزش و ارائه خدمات در جهت توسعه زيست ¬فناوري فعاليت مي‌كند. فعاليت هاي پژوهشی و فناوری پژوهشكده در حال حاضر در حوزه‌های مختلف زيست فناوري پزشکي و صنايع داروئي، كشاورزي و صنايع غذايي، زيست انرژي و فرآيندهاي تبديلي، محيط زيست، صنعت نفت و دريا است.
قابل ذکر است این بازدید روز 24 آذرماه با حضور دکتر علی جانیان زاده استاد گروه علوم سلولی - ملکولی برگزار شد.
پژوهشکده زیست فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همواره با عنایت به چالش‌های پیش‌روی جامعه و كمبودهایی كه در حوزه فناوری در این موارد احساس می‌شود، در سطح ملی در جهت توسعه و دستیابی به فناوری‌های مورداستفاده درکاهش و یا غلبه بر این چالش‌ها پیش‌قدم شده است. موارد متعدد ایجاد و توسعه دانش‏های فنی  از مرحله پژوهش تا فناوری در سازمان ایجاد شده است كه از آن جمله می‌توان به فناوری‌هایی در حوزه‌های هوا و فضا (ماهواره و تونل باد)، محیط زیست (بازیافت ضایعات و تصفیه پساب‌های صنعتی)، انرژی (سلول‌های خورشیدی، پیل سوختی، سوخت های پاك و ...)، سلامت ( تجهیزات پزشكی، داروهای سنتزی و گیاهی) اشاره نمود. در سال‌های اخیر نیز علاوه بر حوزه‌های فوق، با توجه به معضلات كنونی جامعه، زمینه‌هایی نظیر آب و ریزگرد نیز به این اولویت‌ها افزوده شده و با توجه به سیاستگذاری‌های صورت گرفته، سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی در این حوزه‌ها در حال انجام می‌باشند. 
اهم فعالیت‌هایی كه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در خصوص حمایت و راهبری پژوهشگران و فناوران از ایده تا محصول/فناوری بصورت گام به گام انجام می‌دهد شامل موارد ذیل می‌باشد:
-    شبكه علمی كشور: ایجاد زیرساختی مناسب جهت انجام تعاملات علمی میان دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشی 
-    ارزیابی اختراعات: یاری رسانی به فرایند ثبت نوآوری و صیانت از حقوق معنوی پژوهشگران
-    آزمایشگاه حمایت از توسعه فناوری و مركز منطقه‌‌ای كلكسیون میكروارگانیزم‌های صنعتی به همراه زیر ساخت‌های آزمایشگاهی و پایلوتی موجود در پژوهشكده‌ها: تامین سخت افزار موردنیاز فعالیت‌های پژوهشی/فناوری در مراحل مختلف.
-    طرح‌های تاییدی: تایید علمی نمونه اولیه محصول ساخته شده به منظور تسهیل جذب حمایت‌ها برای مراحل بعدی 
-    مركز رشد واحدهای فناور: فراهم نمودن بستر مناسب جهت شكل‏گیری و توسعه شركت‌های دانش بنیان
-    ارزیابی توانمندی فناورانه: ارزیابی و رتبه بندی شركت‌های دانش بنیان و سوق دادن آنها به سوی شاخص‌های تعیین شده
-    آزمایشگاه‌های مرجع (در زمینه‌های سیستم‌های تهویه مطبوع، مشعل و پمپ): به منظور استانداردسازی محصولات شرکت های مرکز رشد و واحدهای فناور در حوزه‌های مذكور. 
-    جشنواره خوارزمی (جوان و بین الملل) : تبلیغ رسانه‌ای پژوهشگران، فناوران و شركت‌های دانش بنیان برتر به منظور اعتبار بخشی و شناساندن فعالیت‌های آنها در سطح جامعه
-    سامانه ملی كارآموزی: معرفی و جایابی دانشجویان رشته‌های مختلف به صنایع و واحدهای فناور جهت طی نمودن دوره كارآموزی

 

گالری تصاویر
01
02
03
04
05
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi