مصاحبه با رئیس هیئت مدیره صنایع خودروسازی عقاب افشان
چهار شنبه 17 آبان 1402 بازدید: 260
مصاحبه با مهندس عبدا... اکبری راد 
رییس هیئت مدیره گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان
1. نام مقصد: شرکت عقاب افشان
2. نام استان: سمنان
3. نام شهرستان: سمنان
4. نام شهر یا روستا یا بخش: سمنان
5. بیان نشانی پستی مقصد: سمنان،کیلومتر 7 جاده دامغان، روبروی شهرک صنعتی سمنان، شرکت عقاب افشان- تلفن: 1-20 31 65 33-023
6. بیان این که مقصد مورد بازدید واجد کدام ارزش برجسته جهانی، ملی یا منطقه ای است که آن را مناسب بازدید دانشگاهیان کرده است؟
این شرکت، تنها تولید کننده و صادر کننده اتوبوس در کشور است. 
7. بیان این که مرکز فناورانه یا تولیدی چه نقشی در اقتدار ملی، تولید ثروت و افزایش خودباوری و اعتماد به نفس دانشجویان داشته است. 
1- امروز این گروه صنعتی افتخار تولید محصولاتی با بالاترین کیفیت و استانداردهای روز دنیا را دارد. 2- این شرکت تنها تولیدکننده و صادر کننده اتوبوس در کشور می باشد. 3- ما موفق شده ایم تا گواهینامه کیفیت محصول را از وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد دریافت نماییم. 4- ظرفیت تولید این شرکت سالانه 3000 دستگاه اتوبوس است و در حدود 2000 نفر به طور مستقیم و 8000 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند. 5- تنها شرکتی هستیم که علیرغم تحریم ها 54 درصد تولیداتمان با تکیه بر متخصصین داخلی وارد بازار مصرف میشود.
8. بیان تاریخچه و سیر مختصر تحول و توسعه مقاصد صنعتی و فناورانه مورد بازدید.
این شرکت در سال ۱۳۸۱ به ‌عنوان یک شرکت سهامی خاص در شهر سمنان ثبت گردید. در راستای منویات مقام معظم رهبری و نیز با توجه به اصول اقتصاد محوری، کیفیت محصول و دانش محوری این گروه تولیدی فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت تنها تولیدکننده و صادر کننده اتوبوس در کشور میباشد. ما موفق شده ایم تا گواهینامه کیفیت محصول را از وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد دریافت نماییم. ظرفیت تولید این شرکت سالانه 3000 دستگاه اتوبوس است و در حدود 2000 نفر به طور مستقیم و 8000 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند. تنها شرکتی هستیم که علیرغم تحریم ها 54 درصد تولیداتمان با تکیه بر متخصصین داخلی وارد بازار مصرف میشود. کشور ما نیاز به واردات اتوبوس ندارد و ما قادریم که نیاز کشور را در این خصوص با تکیه برتوان داخلی تأمین کنیم. سابقه فعالیت این شرکت به 75 سال قبل باز میگردد و در حال حاضر این واحد صنعتی نسل سوم خود را در این عرصه تجربه میکند. 50 درصد پرسنل این شرکت را فارغ التحصیلان دانشگاهی به خود اختصاص داده است. در حوزه ارتباط با دانشگاه نیز ارتباط مستقیم با دانشگاه صنعتی شریف، پلی تکنیک و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه سمنان را در کارنامه ارتباطی خود با دانشگاه داریم.
9. مالکیت و مدیریت مقصد مورد بازدید.
بنده عبدالله اکبری راد رییس هیئت مدیره گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان، تولید کننده بهترین خودروهای مسافری هستم. 
10. آمار بازدیدکنندگان سالانه از جاذبه یا مجموعه گردشگری معرفی شده ( در صورت امکان).
آمار دقیقی ندارم، اما با توجه به این که ارتباط با دانشگاه صنعتی شریف، پلی تکنیک و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه سمنان را در کارنامه کاری خود با دانشگاه داریم دانشجویان زیادی برای انجام پروژه های تحقیقاتی خود در دوران تحصیل به این شرکت وارد میشوند.
11. آیا بازدیدهای علمی ( علی الخصوص بازدیدهای مرز پرگهر ) تاکنون توانسته است بر سرمایه اجتماعی و اقتصادی آن مجموعه بیفزاید؟ 
بله. بازدیدهای علمی در دوران تحصیل پیامدهای ارزشمندی را به همراه دارد. ثمره این بازدیدها خلق کارآفرینان ارزشمند در سطوح مختلف کشور است.
12. سیاست ها و برنامه های پیشنهادی با هدف معرفی و شناساندن مقصد به دانشگاهیان از سوی واحد مجری اردوهای طرح ملی ایران مرز پرگهر چیست؟
استمرار و حمایت از بازدیدهای دانشجویی و تلفیق تحصیل علم با تجربه و مشاهده را برون رفت کشور از مشکلات پیش رو میباشد.
13. بازدید دانشگاهیان از مراکز صنعتی و فناورانه چه آثاری دارد؟
دانشجو نباید در دوران تحصیل خود از فضای کسب و کار فاصله بگیرد. تلفیق تجربه و تخصص عامل موفقیت این گروه تولیدی بوده است. امروزه دنیا با استفاده از تجربه و تخصص دیگران به عنوان یک فرصت در مسیر پیشرفت و توسعه گام بر می¬دارد.
14. طرح هایی مانند ایران مرز پرگهر چه نقشی در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد؟
کارآفرینی بدون کسب تجربه و دانشِ گذشتگان امکانپذیر نیست. بخشی از این تجربه در ارتباط با دانشگاه حاصل می¬شود.
15. طرح هایی مانند ایران مرز پرگهر چه نقشی در ایجاد اشتغال دانشجویان دارد؟ (اگر با مواردی مواجه شده اید که بازدید دانشجویان از آن مجموعه به اشتغال یا همکاری آنها با مجموعه مورد بازدید منجر شده است ذکر شود) بسیار تاثیر گذار است. 
بله. بسیار موثر است. دانشجویان زیادی برای انجام  پروژه های تحقیقاتی خود در دوران تحصیل به این شرکت وارد شدند و امروز به عنوان پرسنل این شرکت مشغول به کار هستند.
16. راهبردهای عینی سازی و ملموس کردن برنامه آموزشی دانشگاه¬ها که در طرحهایی چون ایران مرز پرگهر دنبال میشود چیست؟
استمرار بازدیدهای علمی، حمایت از جوانان تحصیلکرده و خلاق، تلفیق تجربه و علم.
17. گردشگری امکانی عالی و اثرگزار برای به کار بستن آموخته ها، کسب تجربه¬ها و کشف پدیده ها است. شما به عنوان فعال گردشگری یا کارشناس حوزه صنعت تا چه حد از این امکان در منطقه یا حوزه کاری استفاده    کرده اید؟
تلفیق تجربه و تخصص عامل موفقیت این گروه تولیدی بوده است. امروزه دنیا با استفاده از تجربه و تخصص دیگران به عنوان یک فرصت در مسیر پیشرفت و توسعه گام بر می¬دارد.
18. بیان این که مقصد مورد بازدید واجد کدام ارزش برجسته جهانی، ملی یا منطقه ای است که آن را مناسب بازدید دانشگاهیان کرده است؟
این شرکت، تنها تولید کننده و صادر کننده اتوبوس در کشور است. 
 
 

 

گالری تصاویر
01
02
03
04
05
06
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi