مصاحبه با مسئول روابط عمومی گردشگری زنجان (سد تهم زنجان) به همراه فیلم
چهار شنبه 17 آبان 1402 بازدید: 243
 مصاحبه با لیلا امیدوار
مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای شهرستان زنجان
 در قالب شانزدهمین دورة طرح ملی ایران، مرز پرگهر از منطقه سد تهم زنجان
 
1: نام مقصد مورد بازدید : سد تهم
2: نام استان:  زنجان
3: نام شهرستان : زنجان
4: نام شهر یا روستا : روستای تهم
5:لطفا خودتان را معرفی نمایید:
لیلا امیدوار هستم مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای شهرستان زنجان
6: بیان اینکه مقصد مورد بازدید واجد کدام ارزش برجسته جهانی، ملی یا منطقه اي است که آن را مناسب بازدید دانشگاهیان کرده است؟
 این منطقه دارای ارزش برجسته منطقه ای هست
7: بیان مختصات جغرافیایی و زمین شناختی :
سد تهم در 15 کیلومتری شمال غربی شهرستان زنجان در مسیر روستای تهم واقع شده است
8: بیان تاریخچه و سیر مختصر تحول و توسعۀ این منطقه:
این سد در سال 1382 در پایان دولت هفتم به بهره برداری رسید و از آنجایی که هدف از ساهت این سد تامین آب شرب شهرستان بوده است، آب این سد از طریق آب های زیرزمینی تامین میگردد و در حال حاضر 78 میلیون متر مکعب آب دارد.
9: مالکیت و مدیریت مقصد موردبازدید :
 مدیریت این منطقه بر عهده شرکت آب منطقه ای شهرستان می باشد
10: امکانات گردشگري و ویژگیهاي مقصد :
این منطقه از آنجایی که ساحل زیبایی دارد و از همینطور در مسیر طارم واقع شده است اکثر مسافران و رهگذران به دلیل استفاده از ساحل زیبای آن از این منطقه بازدید می نمایند. همچنین آلاچیق هایی که در این منطقه واقع شده در دسترس این بازدیدکنندگان قرار می گیرد. البته برنامه های دیگری برای تجهیز این منطفه در دستور کار است که در آینده در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت
11: آمار بازدیدکنندگان سالانه از جاذبه یا مجموعه گردشگري سد تهم:
 این منطقه به دلیل وافع بودن در مسیر شهرستان طارم و شمال ایران، در طول سال مخصوصا در 6 ماهه نخست مورد استقبال اکثریت رهگذران قرار می گیرد، همچنین بازدیدهای علمی که هر ساله از طریق دانشگاه ها و مدارس صورت میگیرد که آمار دقیقی از این بازدیدها وجود ندارد
12: آیا بازدیدهاي علمی (علی الخصوص بازدیدهاي مرز پرگهر) تاکنون توانسته است بر سرمایه اجتماعی و اقتصادي آن مجموعه بیفزاید؟
بازدبدهای علمی که توسط دانشجویان از این منطقه صورت میگیرد باعث شده است ابهامات و سوال متععدی که در اذهان وجود دارد پاسخ داده شود سوالاهایی از قبیل: نحوه ساخت سد-دلیل ساخت سد- تاثیر ساخت سد سد بر محیط زیست و... که خود این مساله باعث آگاهی و روشن سازی بسیاری از ابهامات برای این قشر شده است
13: طرحهایی مانند ایران مرز پرگهر چه نقشی در ایجاد اشتغال دانشجویان دارد؟
این طرح ها باعث می شود دانشجویانی که رشته تحصیلی آنها مرتبط با منطقه گردشگری مورد نظر است مورد تشویق و ترغیب قرار میگیرند که با جدیت درتحصیل بتوانند وارد این مراکز شده و فعالیت کنند، بسیاری از دانشجویان در دانشگاه چون به صورت تئوری اطلاعات علمی کسب می کنند فاقد اطلاعات عملی هستند که این بازدیدها دانشجویان را به صورت عملی آگاهی میبخشد که در آینده حتما اثرآن دیده خواهد شد.
 
به منظور مشاهده فیلم گزارش کلیک کنید. 
 
 

 

گالری تصاویر
01
02
03
04
05
06
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi