مصاحبه با مهندس ابراهیمیان، مدیرعامل شرکت سیم و کابل شاهرود
یکشنبه 21 آبان 1402 بازدید: 142
مصاحبه با مهندس غلامرضا ابراهیمیان
مدیر عامل شرکت سیم و کابل شاهرود
 
1. نام مقصد: شرکت تولیدی و صنعتی سیم و کابل مغان شاهرود
2. نام استان: سمنان
3. نام شهرستان: شاهرود
4. نام شهر یا روستا یا بخش: شاهرود
5. بیان نشانی پستی مقصد: استان سمنان - شاهرود - كيلومتر 3 جاده دامغان- 02332344770 
6. بیان این که مقصد مورد بازدید واجد کدام ارزش برجسته جهانی، ملی یا منطقه ای است که آن را مناسب بازدید دانشگاهیان کرده است؟
این شرکت در حال تولید انواع سیم و کابل ساختمانی، فشار قوی و ابزار دقیق برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، کابلهای غلاف سربی، کابلهای لاستیکی است که این تنوع محصول به صورت انحصاری میباشد.
7. بیان این که مرکز فناورانه یا تولیدی چه نقشی در اقتدار ملی، تولید ثروت و افزایش خودباوری و اعتماد به نفس دانشجویان داشته است.
1- تولید انحصاری و با کیفیت انواع سیم و کابل 2- صادرات به کشورهای همسایه 3- ارتباط با دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص در کنار تولید در قالب مرکز علمی – کاربردی.
8. بیان تاریخچه و سیر مختصر تحول و توسعه مقاصد صنعتی و فناورانه مورد بازدید.
این شرکت در سال 1359 پروانه فعالیت گرفت و در سال 1361 شروع به فعالیت کرد و به تولید انبوه رسید. این شرکت فعالیت خود را ابتدا با یک سالن 1000 متری شروع کرد و در حال حاضر زیربنای این واد تولیدی بالغ بر 60000 متر مربع میباشد. در این شرکت 700 نفر مشغول به فعالیت هستند. این شرکت در حال تولید انواع سیم و کابل ساختمانی، فشار قوی و ابزار دقیق برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، کابلهای غلاف سربی، کابلهای لاستیکی است که این تنوع محصول به صورت انحصاری میباشد. محصولات این واحد تولیدی در حال حاضر به کشورهای افغانستان، عراق و در گذشته به قزاقستان، ترکمنستان و عمان صادر میشد.
9. مالکیت و مدیریت مقصد مورد بازدید.
بنده غلامرضا ابراهیمان مدیر عامل شرکت سیم و کابل شاهرود هستم.
10. آمار بازدیدکنندگان سالانه از جاذبه یا مجموعه گردشگری معرفی شده ( در صورت امکان).
آمار دقیقی را نمیتوانم ارائه بکنم اما با توجه به انعقاد قرارداد با پارک علم و فناوری و دانشگاه صنعتی شاهرود و راه اندازی واحد پژوهش در این شرکت و حمایت از طرح ها و پژوهش های دانشجویی سالانه دانشجویان بسیاری به این واحد تولیدی مراجعه میکنند.
11. آیا بازدیدهای علمی (علی الخصوص بازدیدهای مرز پرگهر) تاکنون توانسته است بر سرمایه اجتماعی و اقتصادی آن مجموعه بیفزاید؟ 
بله. ایده راه اندازی شرکت سیم و کابل مغان از یک بازدید از یک کارگاه تولید سیم تلفن گرفته شد. بی شک تلفیق تفکر علمی با صنعت به حل مشکلات صنعت کمک بسیاری خواهد کرد.
12. سیاستها و برنامه های پیشنهادی با هدف معرفی و شناساندن مقصد به دانشگاهیان از سوی واحد مجری اردوهای طرح ملی ایران مرز پرگهر چیست؟
حمایت مادی و معنوی از اردوهای فوق الذکر.
13. بازدید دانشگاهیان از مراکز صنعتی و فناورانه چه آثاری دارد؟
بازدیدهای علمی دانشجویان از واحدهای تولیدی در ایجاد ایده های کارآفرینانه موثر خواهد بود.
14. طرحهایی مانند ایران مرز پرگهر چه نقشی در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد؟
همان طور که پیش از این گفتم بازدیدهای علمی دانشجویان از واحدهای تولیدی نیز که تحت عنوان" ایران مرز پر گهر" برگزار میشود در ایجاد ایده های کارآفرینانه موثر خواهد بود چنانچه ایده احداث این مجموعه تولیدی نیز از یک بازدید علمی گرفته شده است.
15. طرحهایی مانند ایران مرز پرگهر چه نقشی در ایجاد اشتغال دانشجویان دارد؟ (اگر با مواردی مواجه شده اید که بازدید دانشجویان از آن مجموعه به اشتغال یا همکاری آنها با مجموعه مورد بازدید منجر شده است ذکر شود) بسیار تاثیر گذار است. 
بله. بسیار موثر است. در همین واحد تولیدی بسیاری از دانشجویان رشته های برق که جهت انجام پژوهش های دانشجویی به این واحد تولیدی مراجعه نموده بودند پس از اتمام تحصیل در همین واحد مشغول به کار شده اند. همچنین با توجه به این که این واحد تولیدی اقدام به راه اندازی مرکز علمی- کاربردی نیز کرده است دانشجویان ممتاز این مرکز پس از فراغت از تحصیل در این شرکت مشغول به کار میشوند.
16. راهبردهای عینی سازی و ملموس کردن برنامه آموزشی دانشگاهها که در طرحهایی چون ایران مرز پرگهر دنبال میشود چیست؟
افزایش و استمرار بازدیدهای علمی. حمایت از طرح های نوآورانه و نخبگان علمی. 
17. گردشگری امکانی عالی و اثرگزار برای به کار بستن آموخته ها، کسب تجربه ها و کشف پدیده ها است. شما به عنوان فعال گردشگری یا کارشناس حوزه صنعت تا چه حد از این امکان در منطقه یا حوزه کاری استفاده کرده اید؟
همین بس که ایده راه اندازی شرکت سیم و کابل مغان از یک بازدید از کارگاه تولید سیم تلفن گرفته شد.
18. بیان این که مقصد مورد بازدید واجد کدام ارزش برجسته جهانی، ملی یا منطقه ای است که آن را مناسب بازدید دانشگاهیان کرده است؟
1- تولید انحصاری و با کیفیت انواع سیم و کابل 2- صادرات به کشورهای همسایه3- ارتباط با دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص در کنار تولید در قالب مرکز علمی – کاربردی.
 
گالری تصاویر
01
02
03
04
05
06
07
08
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi