بازدید علمی از شرکت تدبیر شیمی حیان به همراه فیلم
یکشنبه 21 آبان 1402 بازدید: 182
بازدید علمی شانزدهمین دورة طرح ملی ایران، شرکت تدبیر شیمی حیان
 
1: نام مقصد مورد بازدید : شرکت تدبیر شیمی حیان
2: نام استان:  زنجان
3: نام شهرستان : زنجان
4: نام شهر یا روستا : زنجان
5:نوع فعالیت: تولید اسید سولفوریک با عنوان شرکت سبز
6:لطفا خودتان را معرفی نمایید:
افشانی هستم یکی از مدیران  شزکت تدبیر شیمی حیان زنجان
7: بیان اینکه مقصد موردبازدید واجد کدام ارزش برجسته جهانی، ملی یا منطقه اي است که آن را مناسب بازدید دانشگاهیان کرده است؟
 این منطقه دارای ارزش برجسته ملی هست
8: بیان مختصات جغرافیایی و زمین شناختی :
این شزکت در 5 کیلومتری جاده زنجان بیجار، در شهرک صنعتی روی واقع شده است
9: بیان تاریخچه و سیر مختصر تحول و توسعۀ این منطقه:
مالکان این شرکت قبلا صاحب شرکت اسید سازان  بودند که این شرکت از فرایندهای تولید اسید تک جذبی استفاده میکرد که هم آلودگی بسیار شدیدی داشت و هم میران مصرف آب بسیار بالا بود در جهت رفع این مشکلات در سال 1390 تصمیم گزفته شد برای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندگی و صرفه جویی در مصرف آب شرکت جدیدی با عنوان شرکت تدبیر شیمی حیان تاسیس گردد که این شرکت از فرایندهای دوجذبی استفاده می کند که مشکلات سابق را نداشته و میزان آلایندگی آن کمتر از حد مجاز بوده و همچنین 95 درصد از بخار تولیدی در جهت صرفه جویی مصرف آب بازیافت می گردد.
10: مالکیت و مدیریت مقصد موردبازدید : 
 مدیریت این منطقه بر عهده بخش خصوصی می باشد
11: امکانات گردشگري و ویژگیهاي مقصد :
این کارخانه با توجه به اینکه شاخص های استاندارد را داراست از چند سال اخیر به عنوان شرکت الگو در کشور شناخته شد و صنعت سبز شناحته گردید و به واحدهای دیگر نیز اعلام شد که این تغییرات ایجاد شده در بقیه واحدها نیز اعمال گردد و از فرایندهای تک جذبی استفاده نگردد. این شرکت با توجه به موفقیت های خود هم به عنوان شرکت سبز و هم به عنوان شرکت دانش ینیان پذیرای بازدید جامعه علمی می باشد
12: آیا بازدیدهاي علمی (علی الخصوص بازدیدهاي مرز پرگهر) تاکنون توانسته است بر سرمایه اجتماعی و اقتصادي آن مجموعه بیفزاید؟ 
به صورت کلی بازدید های دانشگاهیان از واحدهای صنعتی می تواند  مفید واقع شود و ایده های جدید به دانشجویان در ارتباط با شغل آینده و مرتبط با دانشگاه بدهد و هم ارتبتط صنعت و دانشگاه را تقویت نماید . که ما نمونه هایی از این دانشجویان را در همین شرکت و بازدیدهای علمی به کار گرفته و استفاده کرده ایم
 13: طرحهایی مانند ایران مرز پرگهر چه نقشی در ایجاد اشتغال دانشجویان دارد؟ 
همانطور که گفته شد این اردوها می توانند مانند پلی بین صنعت و دانشگاه باشند و علاوه بر اینکه توانایی ایده سازی در ذهن دانشجویان را دارند می توانند با تقویت انگیزه و پشتکار در آینده به عنوان شغل از آن استفاده کنند .
به عنوان نمونه در یکی از این بازدیدهای علمی، دانشجویی از رشته شیمی دانشگاه زنجان با این شرکت آشنایی پیدا کرد و با پشتکاری که داشت در چندین پروژه با ما همکاری کرد و هم اکنون خودش صاحب شرکتی در زنجان شده است.
دانشجویان تا زمانی که در محیط دانشگاه هستند نمی توانند درک صحیحی از صنعت داشته باشند و حتما باید از نزدیک از این صنعت ها بازدید نمایند تا بتوانند با شغل مورد نظر در رشته خود قعالیت کنند.
 
به منظور مشاهده فیلم مصاحبه کلیک کنید. 
 
 
گالری تصاویر
01
02
03
04
05
06
07
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi