بازدید علمی از شرکت اشکان پارت البرز به همراه فیلم
دوشنبه 22 آبان 1402 بازدید: 168
مصاحبه با دکتر مهران غفاری، 
بنیانگذار و موسس شرکت اشکان پارت؛ 
 
1.مقصد مورد بازدید: اشکان پارت (ساخت قالبهای صنعت سرامیک شامل چینی ظروف و بهداشتی)
2. نام استان: کرج
3. نام شهرستان: اشتهارد (شهرک صنعتی اشتهارد)
4. بیان نشانی پستی مقصد: کرج - اشتهارد - شهرک صنعتی اشتهارد - انتهای ملاصدرای غربی- خیابان ترنم 2 - خیابان ترنم 1 قطعه D4136
5. بیان اینکه مقصد مورد بازدید واجد کدام ارزش برجسته جهانی، ملی یا منطقه‌اي است که آن را مناسب بازدید دانشگاهیان کرده است؟
این مرکز با حضور متخصصان داخلی و بومی  همراه با دانش تخصصی خود توانسته‌اند در تولیدات داخلی در عرصه منطقه‌ای و ملی برجسته باشند.
6.  بیان تاریخچه و سیر مختصر تحول و توسعۀ مقاصد صنعتی و فناورانه مورد بازدید:
شرکت اشکان پارت در سال ۱۳۸۸ با موضوع تخصصی ساخت قالب‌های صنعت سرامیک تاسیس شد. این شرکت با پشتوانه عملی بیش از ۲۵ سال ساخت قالب‌های این صنعت قادر به ساخت انواع قالبهای در صنعت چینی و سرامیک و طبق نیاز مشتری است.
دکتر مهران غفاری ؛ بنیانگذار و موسس شرکت اشکان پارت؛ کارشناسی مهندسی مواد سرامیک ۱۳۶۹ دانشگاه علم و صنعت ایران، کارشناسی ارشد مهندسی مواد سرامیک ۱۳۷۴ دانشگاه علم و صنعت ایران، دکترای تخصصی مواد ۱۳۹۳ پژوهشگاه مواد و انرژی
7.  بازدید دانشگاهیان از مراکز صنعتی و فناورانه چه آثاري دارد؟
این بازیدها ما را از یک دانش‌آموخته تبدیل می‌کند به کسی که کار را می‌فهمد. یادگیری اصلی را در محیط کارخانه است و دانشجویان خودشان باید برای یادگیری مشتاق باشند. بازدیدها اصلا نمیتوانیم بگوییم این بازدیدها چقدر تاثیر دارد هر چقدر بیشتر باشد یادگیری و فهم ما بیشضتر خواهد بود و در تشخیص مسیر و راه زندگی بسیار کمک کننده است. 
8. طرح‌هایی مانند ایران مرز پرگهر چه نقشی در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارد؟ 
وقتی مشکلات در خط تولید بوجود می‌آید با بررسی واحدهای تحقیق و توسعه که بر مبنای نیاز مشتری که هدف سرعت تولید هست و می‌دانیم که پولی در آن نهفته است متوجه می‌شویم که برای برطرف کردن مشکلات بوجود آمده در صنعت باید هزینه کنیم. مشکلات بوجود آمده در صنعت نیز یک مسئله علمی است. 
یک پروژه و یک موضوع خاص است. وقتی علمی است باید دانشگاه‌ها بررسی کنند که در نهایت این مسئله علمی یک پروژه یا پایان‌نامه خواهد شد. این ارتباط به ترتیب از مشتری،  تولید، تحقیق و توسعه و دانشگاه شکل می‌گیرد. بازدیدها خیلی مهم هستند. اخیرا کشور آلمان این قانون را تصویب کرده است که اعضای هیئت علمی حتما چهار سال در کارخانه کار کنند تا استخدام رسمی شوند؛ چراکه به این نتیجه رسیده‌اند که اساتید باید بدانند نقش این تئوری‌ها  در کجا است و کجا اجرایی می‌شوند و چه محدودیت‌هایی وجود دارد.
9. طرح‌هایی مانند ایران مرز پرگهر چه نقشی در ایجاد اشتغال دانشجویان دارد؟
اولین بازدید بنده از کارخانه چینی البرز بود که در تعیین خط کلی زندگی من تاثیر داشت واقعا گزاف نیست یک بازدید می‌تواند زندگی یک نفر را تغییر بدهد محیط کارخانه منشأ تمام مسائل علمی وتئوریک است هیچ مسئله علمی رو نمیشناسم که یک منفعت تولیدی و بعد از آن یک منفعت اقتصادی نداشته باشد.
به منظور مشاهده فیلم مصاحبه کلیک کنید. 
 
 

 

گالری تصاویر
01
02
03
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi