اختتامیه چهارمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان
یکشنبه 16 بهمن 1390 بازدید: 4069

به گزارشروابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)- چهارمین دوره طرح کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان و با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه های مختلف در کویر شهداد کرمان به پایان رسید.

در این دوره دانشجویان ضمن بازدید از مناطق مختلف کویری کرمان از جمله کلوتهای شهداد، تپه های کله قندی، نبکاها و ردوخانه آب شور از دیگر جاذبه های تاریخی و طبیعی استان از جمله مجموعه گنجعلی خان کرمان شامل حمام، موزه سکه، میدان گنجعلی خان و بازار و کاروانسرا، باغ شاهزاده ماهان، روستای سیرچ، قنات، کاروانسرا و آب انبارهای شهداد نیز بازدید نمودند.

اجرای برنامه شب کویر، انجام رصد ستارگان توسط گروه نجوم دانشگاه باهنر کرمان، پیاده روی شبانه و بازدید از پدیده های اکوتوریستی منطقه که از جذاب ترین اشکال و عارضه های طبیعی استانکرمان به شمار می روند مانند نبکاها، تپه های کله قندی، لایه های نمکی و کلوت، از برنامه های انجام گرفته در این طرح بود.

در اختتامیه این طرح مهندس ایمانی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کرمان به ایراد سخنرانی پرداختند و لوح یادبود و گواهینامه به کلیه شرکت کنندگان در طرح اهدا شد و پس از آن از خانم ها فریبا وحید یگانه و فرحناز وحید یگانه از دانشجویان شرکت کننده در طرح به دلیل شرکت منظم در برنامه های پیش بینی شده، نظم، حفظ  روحیه همکاری گروهی و پرسشگری به عنوان برگزیدگان این دوره از طرح انتخاب شدند.

 کویر شهداد در فاصله 40 کیلومتری شرق و شمال شرق شهداد (در مسیر جاده در حال احداث شهداد- نهبندان مشهد) قرار گرفته و مساحت آن بیش از 11 هزار کیلومتر مربع است. شهداد به عنوان زيباترين كوير دنيا با كلوت هاي منحصر به فردش در كويرلوت يكي از گرم  و خشك ترين بيابان هاي دنيا قرار دارد. رود دائمي شور اين منطقه با بلورهاي زيباي نمك، تپه گندم بريان، نمك هاي تخم مرغي شكل، منطقه بدون حيات و باكتري در عمق كوير و بوته هاي گز با 15متر ارتفاع از ديگر جاذبه هاي طبيعي كوير شهداد است كه زيبايي كوير را صدچندان مي كند.

 

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi