بازدید دانشجویان دانشگاه زنجان از شرکت ایران ترانسفو و کالسمین
دوشنبه 9 مرداد 1391 بازدید: 3065

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)- تعدادی از دانشجویان رشته های تخصصی برق از شرکت ایران ترانسفو و رشته های تخصصی شیمی از شرکت کالسمین بازدید کردند.

در این بازدید دانشجویان از نزدیک با بخشهای مختلف شرکت ایران ترانسفو به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده ترانسفور ماتور در کشور و شرکت کالسمین به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان. کنسانتره سرب و روی و شمش روی در کشور آشنا شدند.

شرکت ایران ترانسفو
شرکت ایران ترانسفو بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتورهای توزیع، ترانسفورماتور فوق توزیع و ترانسفورماتور قدرت درکشور می باشد. شركت ايران ترانسفو در سال 1346 تحت ليسانس شركت SIEMENS آلمان به عنوان سازنده ترانسفورماتورهاي توزيع، فوقد توزيع و قدرت روغني و با هدف طراحي و ساخت انواع ترانسفورماتورها، مطابق با استانداردهاي بين المللي از قبيل IEC 76 و VDE 0532 تأسيس گرديد.

ايران ترانسفو از سال 1379 با ارتقاء به گروه ايران ترانسفو نه تنها در زمينه انواع ترانسفورماتورهاي روغني و خشك رزيني بلكه در زمينه خطوط انتقال، پست ها، مواد عايقي، مقره هاي سراميكي و تجهيزات ترانسفورماتور (مانند: كليدهاي تنظيم ولتاژ در حالت بي باري، روغن نما، ترمومتر روغن، رطوبت گير، رادياتور و هادي هاي ترانسپوز شده جهت استفاده در ترانسفورماتور CTC) نيز فعاليت مي نمايد. گروه ايران ترانسفو هم اكنون از 11 شركت تشكيل شده و با بيش از يكصد تامين كننده داخلي و خارجي همكاري دارد. ايران ترانسفور از سال 1377 مفتخر به دريافت گواهينامه ISO 9001 بوده و همچنين داراي تاييديه از شركت هاي ترانسفورماتورسازي SIEMENS آلمان و Elin اتريش جهت ساخت ترانسفورماتورهاي قدرت تا سطح ولتاژ 400KV و قدرت 315MVA مي باشد.

شركت كالسمين
شركت كالسيمين (سهامي عام) كه يكي از با سابقه ترين و بزرگترين و توليد كنندگان كنسانتره سرب و روي و شمش روي در كشور محسوب مي شود، از سال 1344 به عنوان بخش خصوصي جهت انجام فعاليت هاي مربوط به اكتشاف، استخراج و بهره برداري از معادن و ايجاد كارخانه هاي تبديلي مواد معدني و انجام كليه معاملات بازرگاني در اتباط با فعاليت شركت تأسيس و با سرمايه اي برابر 50 ميليون ريال، فعاليت خود را آغاز نمود و در سال 1359 به عنوان يكي از شركت هاي دولتي تحت پوشش وزارت معادن ادامه فعاليت داده و در سال 1376 از سهامي خاص به سهامي عام تبديل و با سرمايه اي معادل 20 ميليارد ريال منقسم به 20 ميليون سهم عادي با نام، از پوشش وزارت معادن و فلزات منفك و در ليست شركت هاي پذيرفته شده در بورس قرار گرفت. از شركتهاي تابعه شركت كالسيمين عبارتند از مجتمع ذوب و احياء روي قشم (سهامي خاص) و توليد روي بندرعباس (سهامي خاص) كه به ترتيب در تاريخ 5/10/1378 و 1/8/1377 به بهره برداري رسيده اند. فعاليت شركت هاي فوق بيشتر در زمينه فرآوري كاني ها از مرحله استحصال مواد معدني تا تهيه فلزات به ويژه فلز روي به صورت ورق و شمش مي باشد از توليدات مهم كالسمين مي توان به توليد كنسانره روي پخته- كنسانتره سرب- شمش روي و سرب- ورق روي توليد سولفات نيكل و...

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi